Plastikoperationer på djur

Sv: Plastikoperationer på djur

Finns det något sjukare än när människor operererar på djur för sin egen skull?
Svar: NEJ :mad:
T.ex. det där med taxarna...att fixa bort skällandet genom operation är för det första bara en genväg.
Man orkar helt enkelt inte TRÄNA bort det ständiga skällandet.
Jag hade t.ex. dvärgschnauzer som skällde jämt och ständigt på allt och alla, men det tränade vi bort till slut hur omöjligt det än såg ut att vara.
Det tog tid, men hellre det än att sjunka så lågt som att operera.
Dessutom trodde jag att man visste att hundar skäller när man köper en hund, precis som att katter klöser.
Jag blir så arg!
Skulle jag träffa den där hundägaren på gatan skulle jag slå i hjäl henne :mad:
Likaså den där konstnären som dödar djur själv för att hon ska kunna ta olika delar av dem att ha i sina tavlor.
Jag skulle döda henne på fläcken om jag träffade na :D

peter_lundin skrev:
Det skulle bara göra dig till en minst lika dålig människa som den du dödade.
PL

Öga för öga, tand för tand vettu :D
Den där konstnärens straff borde t.ex. vara att själv få bli "avlivad" och därefter andvända hennes ögon o.s.v. i en tavla.
Å den där tanten med taxarna kunde dom ju tagit bort rösten på :D

Fanns ju en konstnär, vet inte om det var henne du syftade på, som använde sig av kaniner etc i sina verk. Nathalia Edenmont heter hon nog.. JAg kan tycka att det var både etiskt inkorrekt men samtidigt förvarbart, eftersom det gör att många öppnar ögonen för annat djurplågeri. Sen huruvida det är ok att ta liv för att göra detta vet jag inte, men det fungerade nog på en gel del köttätare..

Jeffa skrev:
Öga för öga, tand för tand vettu :D
Den där konstnärens straff borde t.ex. vara att själv få bli "avlivad" och därefter andvända hennes ögon o.s.v. i en tavla.

Då skulle du få sköta och avliva många människor på plågsamma sätt världen över... *syftar på slakt och köttätande*

gul_zebra skrev:
Då skulle du få sköta och avliva många människor på plågsamma sätt världen över... *syftar på slakt och köttätande*

Ja, det skulle ju aldrig gå :crazy:
Men skulle jag se någon av dessa sjuka människor på stan' så skulle jag aldrig tveka :mad:

Det skulle jag, för jag vet inte vilka det är. Vill inte springa runt och mörda folk heller ;) Ser jag däremot någon stå och plåga ett djur på något sätt så säger jag till, lyssnar de inte blir det värre. Det har en unge som flyttade härifrån förra sommarn bittert fått erfara... :devil: Fast han fattade till slut att jag aldrig accepterar sånt iaf och började så småningom komma till mig när han och andra hittade skadade fåglar ute, han bidde skitgullig och brydde sig massor efter ett tag och skulle hålla koll så fåglarna blev ordentligt omhändertagna och sånt :love:

men vad har du för sjukt resonemang? klart man blir upprörd över att saker går till på detta sätt, men aldrig att man skulle göra detsamma mot människor. du vet, vi har lagar mot att avliva människor, inte mot att avliva djur. och jag tror verkligen inte att om du sån någon av dessa människor på stan att du skulle döda dom. för då borde du spärras in.

Hur gammal är du?

Men alltså, så känner jag.
Jag blir så arg, men sen känner jag oerhört starkt för djur också.
Bryr mig mer om djur än människor.
T.ex. när en pappa och hans son och deras hund hade brakat genom isen med bilen och hunden samt pappan drunknade så sket jag fullständigt i pappan men höll nästan på att bryta i hop för hunden.
Jag kunde bara se den där hunden försöka ta sig upp till ytan och....usch...så hemskt...
Och när jag läser att en konstnär avlivar djur för att kunna ha med dom i sin tavla bara för att de ska "uppröra" människor, då blir jag så arg att jag inte vet vad jag ska ta vägen.
Jag hörde att hon hade fått en massa hotbrev i alla fall och hon sa att det var precis vad hon ville, att konsten ska uppröra.
DÅ ÄR MAN SJUK.
Jag värderar människor lika som djur om inte mer.
Hade det varit människor hon hade dödat för att ha med deras kroppsdelar i tavlan så hade det varit ett jäkla liv...
Men nu är det ju trots allt "bara" djur :mad:

Jag är 15 år och tänker inte döda någon, men det är så jag känner.

Om du inte tänker döda ngn kan du ju försöka vara tillräckligt vuxen för att inte skriva sånt trams, annars finns det andra forum som är mer lämpliga.
Att värdera djur mer en människor ser jag som omoget.
PL

peter_lundin skrev:
Att värdera djur mer en människor ser jag som omoget.

Vad är det som är omoget med att värdera djur högre?

För mig är djur grymt mycket mer värda än människor rent generellt och inte ser jag mig som omogen för det.

Tror jag inte ;) Gäller ju inte alla (tex så värderar jag min mormor högre än en myra, liksom...) men rent generellt värderar jag djur högre än människor och det tror jag nog att jag kommer fortsätta med sen också.

Att det är biologiskt naturligt behöver ju inte betyda att det är omoget. Är en mus med ett öra på ryggen omogen? ;)

Vi får se om 10-15 år, det brukar gå över men inte på alla.
Musen är snarast felmogen. :rofl:
PL

Man vet aldrig :angel: Kanske har jag gått med i den där föreningen som vill utrota mänskligheten för att rädda djur och natur då? :devil: :D

Felmogen? Men... Borde inte vi som värderar djur högre också vara felmogna då? :angel:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
558
· Visningar
13 092
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
492
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama