Jag tycker det är tråkigt att anse att det är normalt att se sjuk ut och försöka få det till att det är så som är naturligt att se ut. Då är det illa i samhället om det blir så att det är det normala att se hålögd och glåmig ut. Som jag trodde när jag var sjuk också iofs, då tyckte jag att alla är väl såhär bleka och genomskinliga och hålögda, det är väl inte något konstigt alls. Men då var det ju en mer sjuk hjärna som talade också och normaliserade mitt sjuka utseende.
Det bör inte gå under "naturligt" att se ut som att man inte mår bra. Jag har för övrigt sällan träffat på människor som ser ut så när dom faktiskt är friska och mår bra och har bra sömn osv och är tillfreds med livet och inte stressar halvt ihjäl sig.
Men det är väl ett tecken på att samhället är galet, när det "naturliga" blir ett glåmigt och "sjukt" utseende.
Och jag har överhuvudtaget inte skrivit någonting om hur du ser ut. Jag har inte ens sett dig faktiskt. Eller så vet inte du vad jag menar när jag skriver "glåmig, blek och hålögd".
Och ärligt talat, tror du på riktigt att man inte kan avgöra hur någon sköter om sig själv genom det naturliga utseendet? Det är faktiskt en väldigt bra grej att gå efter hur kroppen mår. Antar att det står det av en anledning i mina journaler på akuten hur jag såg ut när jag kommit in när jag behandlade kroppen som värst och det var näringsbrister hit och dit. Men dom kanske bara skriver sådant för att dom är utseendefixerade?