Plastband till löshoppning

Hannely

Trådstartare
Vet inte om denna ligger rätt! Men hursomhelst, jag undrar om nån vet var man kan få tag på brett plastband? Som man kan bygga en löshoppningsbana med! För mycket bärande med bommar runt hela, och rep är läskigt för det går inte av om dom skulle trassla in sig.

Sv: Plastband till löshoppning

Det är väl typ sån härn bygg band... finns inte de typ på nån bygg affär??

Har bara hunnit kolla på biltema och där finns det inte. Polisavspärrningsband vore perfekt, tror ni man kan få lite sånt..... :idea:

Hannely skrev:
Polisavspärrningsband vore perfekt, tror ni man kan få lite sånt..... :idea:
HAHAHA, tror det blir svårt, men säg till om du hittar nåt..!! ;-)

Kan du inte använda sånt plastband som man brukade använda till att fläta pannband med?

har shoppat mina plastband på Rusta, de har orange/vita breda som passar bra

Clas-olsson (stavas?) har också! de banden är svart/oranga och finns i 2 olika bredder. de var ganska tunna så de bör passa perfekt till löshoppning!

Har för mig att jag har sett orange/vita snedstripade breda plastbland bla på Granngården och Optimera.

alla bygg och färgbutiker bör ha sådana band, alla jag har vart in i har haft sådana band iaf.. :)

för det är juh de dom är gjora för att användas till.. avspärrning vid byggen och målerier.. då finns dom på de affärerna..

Jag använde mig av vita elrep, funkade hur bra som helst - och enkelt att linda upp och återanvända.

Lahtel skrev:
Jag använde mig av vita elrep, funkade hur bra som helst - och enkelt att linda upp och återanvända.

OCH LIVSFARLIGT OM HÄSTARNA SKULLE FASTNA I DEM............. Dessa går inte av, tänkt dig själv vad som händer om hästen fastnar i dem och drar med sig stöden som de är virade runt paniken är ett faktum och du kan nog säga adjö till hästens ben. ANVÄND ALDRIG ELBAND TILL LÖSHOPPNING ELLER NÅGOT ANNAT REP SOM INTE GÅR AV MKT LÄTT !!!!!!!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 998
Senast: nyttnick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar