Plast i hovarna?

Gullan86

Trådstartare
hörde nåt om att man kan på sommaren när grusvägarna torkar och blir väldigt hårda som asfalt, "kleta" i som en slags plast massa i hovarna så att det stötdämpar, inte med någon vikt eller så bara så att hästarna får lite stötdämpning.

någon som vet vad jag snackar om?

Sv: Plast i hovarna?

Normalt sett slår man på en sula och fyller med passande substans: http://www.vettec.net/

Men, är vägarna så hårda, så är det mera än hovarna som tar stryk. Alla grusvägar är inte lämpliga ridvägar hela året om.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
948
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 597
Senast: Ceta
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Squie
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka