Plantera lökväxter nu?

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Jag har hämtat ut mitt paket från Ba**er som innehåller lökar av Holländsk Iris, Liljor, Trädgårdsmalva och Leucocoryne Andes.
Undrar om man kan plantera dem nu, eller om jag måste vänta till det är frostfritt?

En annan sak jag funderar över är om alla sk. lökväxter är perenna?

Sv: Plantera lökväxter nu?

Dalier ska man väl vänta med. Jag har satt ner alla mina lökar i alla fall. Lökar brukar vara perenna.

Sv: Plantera lökväxter nu?

Tack för svaret!

Ja, jag tycker ju att det borde stå på förpackningen om man ska vänta tills det är frostfritt... Jag ska plantera imorgon om det inte spöregnar (eller snöar). Vi fick ju nästan 4 dm snö i söndags...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 072
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och...
2
Svar
21
· Visningar
2 333
Juridik & Ekonomi Jag har funderat på en sak, jag vet att pengar är ett väldigt laddat och känsligt ämne men undrar var gränsen går för att räknas som rik...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 501
Senast: avslutat medlemskap
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar