2019 var både bra och dåligt. Att Lemmy hade ont påverkade hela flocken, och det har bitvis varit väldigt jobbigt. 2020 hoppas jag att han ska få må bra, och helst komma tillbaka till rallyn igen. Jag vågar inte hoppas på agility eftersom han verkar dra upp skadan lätt/lätt få ont igen. Det vore roligt om vi kunde få tävla med kvalificerat resultat i avancerad under året, men bara han är glad och smärtfri är jag nöjd
Vi ska på MyDog och det blir första utställningen på ett år.
Hoppas på att han ska få det sista cacibet under året också ser vi fram emot en långtripp med
@mysboll till hösten.
Zeppelin hade ett sjukt bra 2019. Han har blivit sporadiskt ställd sedan han blev champion 2016 men nu när Lemmy var skadad så dammade vi av Zeppe igen och satsade på det nordiska championatet. Och det fixade han
Så han blev den första hanen i rasen att ta det, jättestolt
Att det blev 4 BIR och 1 BIM i 3 länder på 6 utställningar är ju inte fy skam det heller.
Sid min lilleman, att han är champion i 3 länder känns ofattbart. Det är ju min fula lilla plutt. Han har haft ett bra år som dock avslutades med 2 VG och han har inte riktigt någon chans i championklassen så han får växa på sig lite innan vi försöker igen.
Planerna för 2020 blir att försöka ta det sista cacibet som Lemmy behöver. Drömmer också om att få honom så bra att vi kan tävla i rally under året.
Zeppelin funderar jag på att våga starta i fortsättningsklassen på en inomhustävling. Jag vågar inte ute eftersom han kan sticka, men jag hoppas det ska gå bra på träning så jag vågar starta på tävling inomhus iaf.
Sid ska få viltspåra till våren. Annars får han fortsätta vara familjens clown. Möjligen någon utställning om han ser okej ut. Vore skoj med cacib men tror han behöver mer tid innan han kan konkurrera om det.