Plånbok, nycklar, mob?

I

ict1974

Det jag tänker på är...om man inte har skåp på ett stall där man ska rida- och ingen möjlighet att låsa in de sakerna på nåt vis...hur löser ni det? Har ni ev hittat nån bra väst med en massa bra fickor? Sommartid vill man ju helst inte ha jacka på...

Och om man inte har smarta fickor på ridbyxan...

Sv: Plånbok, nycklar, mob?

Jag brukar lägga dem i min stallgång (på en "kant"). Ska jag ut längre stunder brukar jag gömma dem bakom mina täcken som hänger där :D

När hon stod i den större delen av stallet (Har en liten "egen" del nu) så lade jag dem i ryktpåsen.

Låsbara ryktboxar kan vara något! I och för sig kan en illvillig person baxa en sådan, men då ska man väl ha bra otur!

Mina nycklar brukar ja lägga i ryktlådan och mobilen har ja i bh:n :D Funkar kanon

mobilen måste man ju ha med sig:o men nycklar till olåst bil brukar jag lägga i rykthinken, eller så försöker jag halvhjärtat att gömma dem under grimman i stallgången:o inte jätterädd om mina saker, eller rättare sagt, kanske något för naiv för mitt egna bästa

Mobilen har jag med i jackfickan när jag rider.

nycklar och plånbok brukar jag oftast sätta i ryktlådan. :)

I mitt förra stall så litade jag blint på alla som rörde sig där. På gott och ont kanske. Men jag lä grejerna i jackfickan, och jackfickan hängde jag på stalldörren. Eller så fick det ligga löst i ryktlådan. Mobilen hade jag bara med mig om jag skulle rida ut ensam, annars fick den så gott ligga i bilen eller någonannanstans, tyst, och vänta.

Jag köpte en billig jakt och fiskeväst, sydde på resår i ryggen så att den sitter åt. Den har många fickor med blixtlås och funkar jättebra.

Hm, jag låser inte ens bilen i stallet. :o Eller ja, ibland iof. Men kommer man till oss så är man behörig för man måste ta sig över åkrar och hagar som tillhör stallägarna. Och den enda vägen är lång och bebodd av folk som känner varandra och är hemma jämt.

Många gånger har jag tom bakluckan öppen och ibland bilnyckeln kvar i bilen.

Annars lägger jag nyckeln i ryktlådan eller ngt, och mobilen har jag med mig på något mirakulöst sätt. Plånbok och liknande lämnar jag i bilen.

Är jag rädd för att bli av med grejerna så lägger jag väl nycklarna nånstans bland mina grejer. Det är en hel del att gå igenom om man avsiktligt skulle vilja leta efter nyckeln och sno ngt ur bilen.

Plånbok o hemnycklar har jag kvar i bilen (som jag låser när jag rider ut) och mobilen har jag med mig när jag rider. Bilnycklarna brukar jag hänga i mitt (olåsta) skåp, lägga lite bakom nåt nånstans eller kasta ner i ryktpåsen :)

Vi har lite låsta utrymmen på gården att tillgå. Så det finns alltid någon vrå att gömma saker på. Nyckeln till sadelkammaren hänger på ett undanskymt ställe i stallet. Nyckeln till stallägarens garage hänger i ett annat uthus på ett undanskymt ställe.

I grannhusen, finns många bevakande ögon som håller koll på hus, stall, hästar och människor som rör sig. Jag kan lugnt ha min bil på gården. Jag låser den, har plånboken på dolt ställe i bilen. Mobilen försöker jag ha i fickan vid ridtur om jag inte har annat sällskap med mobil. Bilnyckeln gömmer jag antingen i sadelkammaren eller i stallägarens garage, om jag inte har "myntficka" med dragkedja på ridbyxorna.

Det finns små väskor, som kan fästas i bältet, att köpa. Just nu har jag en som egentligen är gjord för att bära sin minidisc- spelare i, men den är precis lagom stor för att rymma min mobil, mina nycklar och min livsviktiga medicin (som jag alltid måste ha med mig). Så gör jag... det blir betydligt svalare än att ta på sig en jacka eller en väst under sommaren. Plånboken brukar jag lämna i bilen, eller hemma.

Vad skönt med en till som mig. Jag låser inte heller bilen när jag rider och nästan alltid sitter bilnycklen i. Tom när jag varit på träningar "glömmer" jag ta ut bilnycklen:o.

Mobilen brukar jag knöla ner i den lilla fickan som finns på ridbyxorna när jag inte har jacka på mig.

Jag har nycklar och mobil i någon ficka om jag har någon, annars har jag ett eget rum (som dock ej är låst) och där har jag annars sakerna. Ibland lägger jag de dock i min rykthink också, men kanske inte så att de direkt syns då. Har jag åkt ut med moppen så lägger jag sakerna i 'facket' på denna (som är låst) .

Men en smart sak man kan ha är ju en midjeväska, om man ej har fickor på kläderna.

Jag köpte ett litet mobil fodral/väska på biltema. Den kan man ha antingen runt halsen, eller i byxliningen. Så plånboken lämnar jag i den låsta bilen och bil nyckel och mobilen får plats i den lilla väskan.

Jag har ett sånt där mobilfodral som jag sätter runt benet när jag har ridbyxorna. Är mobilen tillräckligt liten finns gott om plats för nycklar också. Annars åker det ner i jeansfickan.
När jag hade bil brukade plånkan ligga i handskfacket (alltid låst, annars fick man som passagerare mycket ont i knäna :p)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 692
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka