Gammeln

Trådstartare
När ni ska köpa pizza beställer ni hemkörning av den då? Det verkar vara ganska inne med att göra så. Är folk verkligen så lata att dom inte orkar gå o hämta den själv:confused:. Jag kan förstå om man vill ha 20 pizzor till en "fest"

I Uppsala gjorde vi det. Favoritstället hade bara utkörning som alternativ.

Ska man ha pizza på landet får man åka.

Hämtpizza är ett klart alternativ när snögloppen hänger i luften, det knäpper i brasan och man har en eller två wirrar innanför västen.

GÅ och hämta den själv?

Anledningen till att utkörning finns är ju för att det är rätt många som inte har gångavstånd till pizzerian och inte äger bil.

Själv bor jag på landet så jag har inte utkörning som alternativ.

GÅ och hämta den själv?

Anledningen till att utkörning finns är ju för att det är rätt många som inte har gångavstånd till pizzerian och inte äger bil.

Själv bor jag på landet så jag har inte utkörning som alternativ.
Men i den här stan finns det ju flera pizzor i varje stadsdel så det behövs ju ingen utkörning i den mängd som görs nu. Hur miljövänligt är det att köra en pizza från gränby till luthagen när det finns pizzor på gångavstånd :confused:

Bor på landet, men grannen kör taxi.
Så slår man honom en pling.
Framförallt helger runt kl 2100 kommer många turer ut på landet för att hämta in nöjeslystna till stan.
Ringer man honom vid åttasnåret så brukar pizzan landa vid niosnåret :)
Han ringer och beställer en LBB speziale, betalar och tar med när han hämtar folk hemikring

De är grannsämja o service på samma gång

När ni ska köpa pizza beställer ni hemkörning av den då? Det verkar vara ganska inne med att göra så. Är folk verkligen så lata att dom inte orkar gå o hämta den själv:confused:. Jag kan förstå om man vill ha 20 pizzor till en "fest"

Nej, jag har gjort det någon gång men tycker inte det är värt vad det kostar. Nu har jag inte någon pizzeria som kör ut till dit jag bor.

Ofta passar man ihop inköpet med att man åker någonstans. Även när jag bodde i stan så var det ju ganska lätt att ringa & beställa och sen gå ner till närmsta pizzeria och hämta.

Så jag är för snål för att betala extra, men är så bekväm så jag hade absolut tyckt att det var lyxigt att få pizzan hemkörd ;)

Visst skulle jag kunna åka ner och hämta min pizza själv, men det är krångligt, man får snurra runt på en massa gator (enkelriktat hit, enkelriktat dit...) för att komma till den jag brukar köpa ifrån och inte alltid det finns parkering på den gatan heller. Då köper jag hellre hem. Och den är varmare när dom kommer med den än om jag åker ner själv. Och dessutom tror jag att pizzerian kör ut fler pizzor än bara min i samma runda så det är väl bättre det än att 5 olika ska köra till pizzerian? ;)

Vi har en pizzeria kanske fem meter från vår ytterdörr. Har faktiskt funderat på att fråga om hemkörning någon gång bara för att se om det funkar :laugh: Blir ju inte så mycket körande dock, mer gå ut och gå upp för en trappa.. Men ändå!

När jag jobbade kväll förr så brukade vi i personalen beställa pizza på helgen ibland.
Det fanns ingen tid att åka och hämta dem själv så det blev utkörning för oss.
Perfekt :)

Annars så hämtar vi pizzan själva.

För mig som inte har bil så händer det någon gång ibland att vi tar och kör ut. Oftast hinner pizzan bli kall om man går hem med den till mig. Antagligen för att dom är så tunna där vi gärna köper. Sist köpte vi lite extra för att komma upp till priset som gör så man får gratis hemkörning. Betalade typ 1 eller 2 kr mer än vad vi skulle betalt om vi bara skulle ha haft våra pizzor och betalat utkörningsavgiften.

Jag äter inte pizza speciellt ofta, kanske kan det räknas på ena handen hur många gånger per år. Om ens det. Men jag vet att jag och en fd pojkvän brukade beställa bakispizza med bud. Jag tycker det är bra, att man inte tar bilen dagen efter. Och vi ville inte gå 5 km enkel väg för att hämta. Alla bor inte i trånga städer med korta avstånd.

Jag bor på landet så här körs ingen pizza ut. Men när jag bodde mer centralt tog vi ofta hemkörning, för att den godaste pizzan låg på andra sidan stan. Då hade vi ändå tagit egen bil och hämtat.

När ni ska köpa pizza beställer ni hemkörning av den då?
Har aldrig gjort det. Nu har jag ingen möjlighet eftersom jag bor på landet, men gjorde det inte heller när jag bodde i stan. Nu när jag är febrig och eländig skulle jag dock önska att det gick. Är bara sugen på pizza när jag är sjuk.

Har en mil till pizzerian, men även om de hade haft hem körning så hade jag heller kört själv, måste ju köpa mozzarella, cola och annat smått och gott som hör till pizza kvällar ;).

Men i den här stan finns det ju flera pizzor i varje stadsdel så det behövs ju ingen utkörning i den mängd som görs nu. Hur miljövänligt är det att köra en pizza från gränby till luthagen när det finns pizzor på gångavstånd :confused:
Jamen precis så bor jag :) och jag kan även köra förbi en pizzeria på väg hem från stallet. DE har den godaste i mitt tycke just nu, men det kan ändras.

Jag brukar antingen gå och hämta pizzan eller hämta den på väg hem från jobbet/stallet/annan sysselsättning. Däremot om jag vid nattjobb ska beställa pizza så måste vi välja utkörning. Vi får nattetid inte lämna anstalten :)

När vi bodde inne i stan så kunde vi ibland ta hemkörning. Vi orkade inte ens ringa och beställa utan gjorde det online på nätet istället. Får man en tid också när dom levererar :)

Men nu bor vi lite utanför stan och favoritpizzerian ligger inne i stan och kör inte hit, så då får vi köra dit.

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 077
Senast: Enya
·
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
300
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 165
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar