Vi har en pizzeria kanske fem meter från vår ytterdörr. Har faktiskt funderat på att fråga om hemkörning någon gång bara för att se om det funkar :laugh: Blir ju inte så mycket körande dock, mer gå ut och gå upp för en trappa.. Men ändå!

Det har jag gjort. Hade en pizzeria i huset bakom mitt och tog hemleverans :o
Dom tyckte faktiskt jag var lite knäpp :laugh: Men jag orkade inte hämta den.

Jag har bott tillräckligt länge på landet, långt utanför pizzabudens ytter gräns, så jag har typ hunnit glömma bort att hemkörning ens finns som alternativ...

När vi köper pizza är det i 90% av fallen "på väg hem" från jobb eller andra aktiviteter.

När ni ska köpa pizza beställer ni hemkörning av den då? Det verkar vara ganska inne med att göra så. Är folk verkligen så lata att dom inte orkar gå o hämta den själv:confused:. Jag kan förstå om man vill ha 20 pizzor till en "fest"
De blir så konstiga efter en stund på pakethållaren och halkar lätt av, helst bara fyllningen. Så hämtpizza eller bilen blir det. (efter 15 minuters promenad är även den hetaste pizza iskall på hösten)

två pizzerior på 1 km avstånd men brukar ändå beställa hemkörning.
Oftast beställer vi då vi ser hockey, en stund före så den kommer nångång under matchen, och så är det skönt att kunna sitta framför datorn och välja vad man vill ha på pizzan!

Cykeln och så fick man bre tillbaka fyllningen bäst man kunde och ställa in skrället i ugnen.
Ja precis. Om folk tycker att pizzan blir kall innan dom kommer hem så är det väl bara att värma på den i ugnen istället för att pizza buden ska köra hem den för att den ska hållas varm :confused:

Nu äter jag sällan pizza, men när jag väl gör det blir det oftast framför något på tvn så jag beställer så den dyker upp mitt i, eller när jag har fullt upp med annat. Bästa pizzerian har dessutom bara hemkörning. Alternativet är en som inte har hemkörning, då tar jag pizzan på vägen hem, men antalet såna tillfällen under mitt liv kan räknas på en hand typ.

Pizza mitt i storstädning, ommöblering och sånt är ju perfekt, bara att fortsätta tills den anländer istället för att behöva avbryta för att pallra sig ut :)

Det är sällan vi äter pizza, men antingen orkar sambon gå och hämta eller så beställer vi hemkörning. För 20:- extra känns det inte värt att klä på sig och gå ner, även om det är nära. Då kan jag göra någonting jag hellre vill, typ ligga kvar på soffan.
Med onlinepizza betalar man dessutom med kort när man beställer, så man slipper ha kontanter tillgängliga hemma.

Men om man beställer hemkörning av pizzan och sen inte öppnar dörren när pizzan kommer vad händer då :confused:. Slipper man betala då

När ni ska köpa pizza beställer ni hemkörning av den då? Det verkar vara ganska inne med att göra så. Är folk verkligen så lata att dom inte orkar gå o hämta den själv:confused:. Jag kan förstå om man vill ha 20 pizzor till en "fest"

Bor på landet så det blir ingen utkörning hit. Sen vill jag ha nygräddad varm pizza direkt från
ugnen så antingen gör jag den själv hemma eller äter den på favvo pizzastället. En gång i månaden max.

Där jag bor nu kan man inte beställa hemkörning... Men där jag bodde tidigare och ja, jag va lat! Bakis o jävlig va det skönare att betala 10-20kr för att slippa gå ut...

Det är svårt att svara på hur vi "brukar" göra - eftersom vi kanske köper pizza en gång/år... lite svårt att få någon tillförlitlig statistik med den låga frekvensen! Men för ett par år sedan upptäckte vi att en pizzeria i närheten hade utkörning och nyttjade det. Vi hade flera barnfamiljer på besök och hade tänkt avsluta kvällen med att bjuda på något ätbart. Problemet var bara att vår spis hade gått sönder och den nya hade inte hunnit levereras. Att värma till många i micron tar ju evigheter så vi hade haft en hel del huvudbry om hur vi skulle lösa problemet. Men dagen innan dök det så lämpligt upp en lapp i brevlådan om pizzerian med utkörning (just den gången var vi glada att de ignorerat vår "Ingen reklam tack"!) Här löste sig alltså två problem: vi fick tag på något varmt att bjuda på och ingen av oss behövde heller lämna gästerna och åka iväg för att hämta dem. Dessutom visade det sig göra succé hos de besökande barnen att det plötsligt "kom pizzor och ringde på"! Vet att vi har köpt pizza i alla fall en gång sedan dess också - men då beställde jag när jag åkte från stallet och hämtade upp när jag passerade pizzerian på väg hem.

Vardagslyxen i att vara på jobbet, det ösregnar något så in i bängen och det går att beställa pizza utkörd till kontoret. Rätt så underbart, måste jag säga. :love:

Ja men det fungerar ju inte när man är på hemväg efter jourresa, ugnen är kall! Vore ju fränt med en fjärrstyrd ugn.
Är du på väg hem från en jourresa så är nog det lämpligaste i det här fallet att ringa till pizzerian, för att sedan svänga förbi den då du kör hem. ;)
Men att koppla på en mikro eller ugn istället för ett element ska väl vara lätt att fixa. Det finns ju telefonstyrda brytare redan idag som många sommarstugeägare använder för att dra på värmen innan de kommer fram.

Är du på väg hem från en jourresa så är nog det lämpligaste i det här fallet att ringa till pizzerian, för att sedan svänga förbi den då du kör hem. ;)
Men att koppla på en mikro eller ugn istället för ett element ska väl vara lätt att fixa. Det finns ju telefonstyrda brytare redan idag som många sommarstugeägare använder för att dra på värmen innan de kommer fram.
Precis vad jag jag gör men pizzan hinner ju ändå bli ljummen. Har en telefonstyrd brytare men att sätta den på ugnen (trefas) är lite väl bökigt. Att fjärrstyra mikron förstår jag inte riktigt meningen med..
Verkar vara lite tunt med fjärrstyrda spisat på marknaden, hittar bara AGA

Vi gjorde det några gånger när jag bodde i stan, kostade visserligen 50kr men det är vääärt när man var bakis och 3 stycken som skulle ha. Pizzerian som hade utkörning gjorde godare pizzor än pizzerian i kvarteret, men den låg på andra sidan stan och ingen hade bil. Idag när jag bor på landet och har bil så hämtar jag själv. Och budbilen skulle aldrig hitta ut hit själv ändå så :D

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 077
Senast: Enya
·
Fritid Hej Letar efter en lampa att ha i min microcamper (läs bilen). Den behöver gå på batterier och inte vara så stor. Jag vill hemskt gärna...
Svar
2
· Visningar
300
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 165
Senast: Masqueradee
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 229
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar