"Pissmärr"

T

Toria

ÖÖHH?

Skapa trådar har jag inte gjort nånsin men nu har jag myror i huvet så har ni kommentarer o kloka tankar så nu sätter jag igång.

Min Majsa som är 9 år är en mycket snäll dam, har haft henne sen hon var 1år. När hon var 6 år red jag ihop med en tjej som hade en valack o min tjej visade inga konstigheter då. Jag har egen gård med bara 2 hästar, dom har gått ensamma i flera år.

Nu har det flyttat in en valack till oss som hon går med o hon är helt hopplös, spänd o pissig, skriker o piper. Känner inte igen henne o hon är stor. Hon känns rädd, arg o okontrollerbar. Stampar o sparkar med benen, huga jag blir ju rädd, ja lite iallafall mest nervös för vad som kan hända. Det är en sida jag aldrig sett hos henne..Går till anfall i boxen mot denna snälla lugna gentleman som bara står där...I hagen är det lugnare.

Igår beställde jag Regulate åt henne från H***K9...Men funderar på...Kan det ha hänt nåt, så hon har problem i livmodern eller går sånt här över? Hon har aldrig stått i hop med en valack förut o han inkräktar på hennes område? Ska man vänta å se ? Är detta normalt hos ston , Vissa dårå?

Hmmm...? Hoppas denna ligger i rätt fack.

Sv: "Pissmärr"

Äsch inget att oroa sig för, munkpeppar eller liknande så löser det sig. Har precis varit med om samma sak. Hon såg skiträdd ut men försökte döda honom för att sedan två veckor senare förföra gossen så att han inte kunde motstå;-)
Hon är ovan och överreagerar bara. Och pissmärrar är sådana som kissar när de betäcks faktiskt:grin: Din är bara en vanlig märr med humör ;-)

Tack du =) Jag har varit skitnojjig här och så ikväll när vi tog in dom så var hon nästan som vanligt så jag blev skitglad....Puh!

*hehe* from a nörd one :o

End of the tråd-------->.:D

ja, det var lite lättare att sova inatt. eller hur?
/Grannen, som äger valacken:D

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 693
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 376
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar