Pissande hund

Shettisar

Trådstartare
Hur f*n :devil: tränar man bort ofoget med en hanhund som ska pissa överallt ute som inne??? Han är en riktig ögontjänare kan tilläggas. :mad:

Sv: Pissande hund

Hur gammal är din hund? Jag antar att han gott och väl är könsmogen eftersom det är attraktivt att markera revir - för det är ju det han gör! Gör han det inomhus också??? Jag har en kastrerad hanhund som har blivit mycket bättre efter det att han blev kastrerad. Dock hade vi inga problem inomhus. Utomhus gör vi helt enkelt så (om vi är på koppelpromenad i stan) att han får sin frihet att kissa var han vill och hur mycket han vill tills jag vet att han inte är kissnödig längre. Sedan sätter jag stopp för skvättandet. Då säger jag till när jag märker att han nosar lite för mycket = kiss på gång. Jag måste ju stanna om han skall hinna kissa och det gör jag helt enkelt inte utan går helt sonika vidare. Sysselsätt honom med lite roliga saker under promenader så att hans enda nöje inte enbart består i att lukta och markera revir på era promenader tillsammans. DU är ju ute och går med honom - inte tvärtom! Inomhus är ju svårt.. Kastrering minskar ju helt klart behovet av att markera revir. Nästa hund skall jag också kastrera. Det har varit enbart fördelar! Han kissar rejält tre gånger ungefär ( om vi inte går på något jättespännande nytt ställe) sen är han klar!

Hej.
Han är 18månader.Kastrera vill vi inte göra nu då vi först ska försöka få honom godkänd som avelshund med tiden.
Jag får helt sonika sätta högre krav :crazy: Han pissar inne ibland,när det kommer på honom att markera.Hemma är det ytterst sällan men det händer.Kommer han till någon är det garanterat ett evigt pissande på lister och stolar.Inte trevligt att låta honom följa med.Men vi har honom kopplad hela tiden när vi är hos någon.

Hade problem med min hane när han blev könsmogen, det skulle markeras revir till höger å vänster innomhus... Jag fick lov att ta i med hårdhandskarna så att han fattade att han gjorde fel... Behövde bara bli riktigt arg 2-3 ggr när han stod där m benet i vädret, sen slutade han direkt... Nu är han kastrerad men jag fick bukt med skvättandet inne lång innan det och är vi ute så markerar han lika mkt som vilken annan hane som helst. Men jag har en "tidsgräns" för hur länge han får stå å lukta, hinner han inte kissa på just den busken så får han helt enkelt ta nästa...

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 792
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?