F
funkia
Sv: Piruetter
Åt vilket håll faller hästen om bakdeln faller ut?
Åt vilket håll faller hästen om bakdeln faller ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittar du energin? Är det ytter skänkel eller inner, eller båda skänklarna som skapar energi? Att inte använda skänkeln innebär för mig åka häst. >Hur gör du för att skapa energi, för att klara att samla hästen så mycket i galopp så att den kan göra en piruett?
Precis så resonerar jagNär man väl vänder ska hästen själv vara stark nog. Inte jag!
Ja, jag rider AR. Visst kan man göra en piruett ur öppna, man använder väl ytterhjälperna och helt enkelt vänder runt framdelen runt den centrerade bakdelen tror jag.. Fast i Bents bok så står det att man kan rida sluta på volt och minska den tills man har en piruett, kanske det typ blir samma sak
Hur lär jag henne att gå i "piruettgalopp" då? Är det samma sak som skolgalopp?
piruettgalopp är ju en samlad galopp nästan på stället men med samma takt som i fräscgt tempo.
Jag anser att galoppen ALDRIG får blir fyrtaktig. Då är hästen inte bärig!
Nu blir jag väl lynchad, men skolgalopp tycker jag är vad man kallar en långsam galopp som blir fyrtaktig för att hästen helt enkelt inte orkar bära sej i en tretaktig stark galopp. Jag har varit och tittat på Bent flera gånger och han galopperade definitivt aldrig fyrtaktigt! Jag anser att galoppen ALDRIG får blir fyrtaktig. Då är hästen inte bärig!
Man samlar bara en kort bit o så pass vad den orkar o sen rider man på friskt framåt igen o klappar
Har hört dressyrryttare uttrycka att "piruett-galopp" är fyrtaktig. Detta påstående är alltså fel enligt dig?
Jag vill lära mig mer om detta, därav frågan!