Pipande hund

Sv: Pipande hund

jadu, innan gjorde han precis som han ville. sprang runt lös på gården. sprang ifrån gården då en tik löpte =/ som inte uppskattades. (skulle jag inte heller uppsakatta)
blev tokig då någon startade ett motorredskap, jagade skuggor som en galning.. åt ingenting för katterna åt allt. löd ingen.
ja. listan kan göras lång..
och nu orkar inte 70åringen som bor på gården med honom. hon börjar bli för gammal.
och eftersom att jag mycket väl tror att han saknar sitt gamla liv ovh vantrivs med att bo i en 2a så försöker vi hitta ett nytt hem, där ägaren kan ha mer tid och har mer öppnare ytor till han.

de få ggr min kille piper (har kommit nu när jag renoverar och målar = han får vara i köket.. men lik f*n har jag en hund med målarfärg på örona..) är det för att han "inte får vara med". Men de dagar han gör det är de dagar han fått dyka in i köket Innan våra långrundor och innan skallen hans blitt trött. Så, ja, jag dömde din hunds pipande efter min hunds pipande.

Är han van vid att folk leker med honom?
Inte ofta, nej för ingen har haft tid med lekar under hans 8-10år
och är han van vid att leka med andra hundar, som t.ex. din tik?
har faktiskt aldrig sett han leka med hundar, min hund har känt honom i 2 år och hon har alltid försökt få honom å leka, men han har bara jagat skuggor istället
Måste ju vara en väldig omställning för honom att gå från hundgård där han kunnat kika på saker och "skött sig själv" med allt vad nu det innebär till en lägenhet med två pers och en annan hund..
Han har aldrig varit i hundgård, min mamma hade han i några dagar innan vi tog honom, hon hade han i hundgård, han var lika pipig där

Skulle fortfarande säga; försök trötta ut honom innan tvkvällarna/what ever.. och låt hans "ligg-stanna" plats vara ganska nära er.
Jo, vi försöker med det, vi tar alltid ut båda innan vi går å lägger oss och sover, det gr han i badrummet, för det är hans speciella plats, det är svalt där.
annars då han börjar pipa och vi tittar på tv brukar han få ligga inne hos oss. så. han får vara med oss, jag brukar förgäves få han å busa lite men utan resultat.

isbjörniensnöstormsomätersockerbitar

ja, man får väl kanske göra liknade med denna blixt :p

efter någon timme somnar han typ av utmattning eller vad man ska kalla det. tror detkan vara ganska påfrestande å ligga å pipa i protest hela tiden.

jag brukar vara väldigt noga med när vi ska gå ut, att jag inte tar ut han i samband med att han piper. jag brukar sitta och vänta tills han har lugnat ner sig och då tar jag ut honom.

och jag har själv testat det är med att kela med honom då han börjar pipa, för att kanske få han på andra tankar.. men då när jag slutar då tror han att det är "gå ut time" ch börjar pipa ännu mer och högre och kanske springer eller går mot dörren.

Vill bara påpeka att kela med en hund som gör något du inte vill, är bland det dummaste du kan göra. Då förstärker du bara det dåliga. Vi måste komma ihåg att hundar bara "kramas" vid två tillfällen; då de slåss och då de parar sig.

Hundar idag svarar positivt på beröring och märker naturligtvis att det är en "win-win" situation att bli klappad, alltså inget de har emot, men något behov av att bli klappad, det har ingen hund.

Du beskriver en hund som är och fått vara rastlös, när den har ränt runt på gården och jagat div. saker. Om det bara är "pipandet" som är kvar så måste du ju ha gjort något rätt i alla fall.
Så jag skulle bita ihop och igonera, extra jobbigt om man själv inte valt hunden. Hoppas det går bra.

Ja, idag har han faktiskt varit riktigt lugn, bara pipit lite. jag har sagt åt honom och han har gått å lagt sig istället.. har har typ sovit i flera timmar nu, ska ta å gå ut med hundarna snart ^^

kanske han förhoppningsvis förstår att pipandet inte leder någonstans.

Hundar idag svarar positivt på beröring och märker naturligtvis att det är en "win-win" situation att bli klappad, alltså inget de har emot, men något behov av att bli klappad, det har ingen hund.QUOTE]

Fast alla hundar har ett stort behov av kroppskontakt.

Sen tror jag inte att denna hund kommer att svara bättre på tillrättavisande när han piper än på lite ömhet.

Men hur länge har hunden varit hos er och hur länge har den varit ifrån sin matte / husse.

Klart hunden saknar sin ägare, dom har levt tillsammans hela hans liv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
347
Senast: Annique
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 256
Senast: Milosari
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka