Minerva

Trådstartare
Hur höga är dem?
Hur är dem i temperament o så? måste veta :p
en till kandidat till mitt blivande valpköperi :p

Sv: pinschern

Pinschern ska vara mellan 45 och 50 cm.
Hur de är till psyket ska jag inte säg nåt om då jag inte träffat tillräckligt många men vet att det finns flera här som har pinscher så de svarar nog snart.

Dvärgisarna ska väl va upp till 30 om ja inte är helt ute å cyklar :angel:
Vet inte om de är nån skillnad på dp och mp i temprament och så, men de borde väl inte skilja allt för mycket antar jag. Kolla in på tråden Dvärgpinscher så får du nog reda på mycket av de du vill =)

Men det frågades ju om pinschern, inte dvärgarna.

Borde vara rätt lika men ser man till schnauzern så är det ganska stor skillnad på en dvärgschnauzer och en schnauzer tempramentsmässigt. Borde ju vara samma för pinschern också.

Pinschern ska vara mellan 45 och 50 cm.
Hur de är till psyket ska jag inte säg nåt om då jag inte träffat tillräckligt många men vet att det finns flera här som har pinscher så de svarar nog snart.

Okej tack :) Då vet jag storleken på dem iaf :D

Nåån annan som vet hur de är i temp?? :)

www.pinschersektionen.se är en kanonlänk, läs rasinformation(under fliken pinscher). Kika gärna på olika kennlar. Finns mer eller mindre info på kennlarnas hemsidor.

Jag har en pinscherblogg om du vill läsa:
http://aquiro.blogg.se/
kanske man kan få ut något om hur pinschern är där:D

Som redan skrivits så är de mellan 45-50 cm, väger mellan 14 & 20 kg ungefär..
Var noga med mentaliteten när du tittar på kombinationer, tillgänglighet, ev förekomst rädslor, aktivitetsnivå & avreaktion är exempel på vad som är lämpligt att kika på. Det råder viss hälsohysteri i styrelsen, men pinschern är en väldigt frisk ras. Vill du ha tips på bra kombinationer så säg gärna till, jag har nära kontakt med min uppfödare & håller hela tiden koll på parningar osv:)

Ingen fara, ville bara hjälpa till för jag älskar dp själv å tänkte att dom kanske är ungefär lika i sättet å så. men de vet jag ju inte riktigt om dom är.

Bara lite info :) Blir lätt missuppfattningar. Just ordet mellan har man tagit bort, de heter inte mellanpinscher längre. Utan nu heter de dvärgpinscher (som förut) och pinscher. Så säger man pinscher menar man fd mellan. Det samma gäller schnauzer, fd mellanschnauzer.

okey. har de inte funnits stor pinscher åxå, eller har de varit mellan hela tiden och jag har missuppfattat de?
Va är de för skillnader på dom. förutom storleken då förståss =9
Är pinschern lika pigg å galen som Dp?

Stor Pinscher, då tänker du nog på dobermann :)

Jag har inte mycket kunskap om pinscher. Min ras är schnauzer :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 557
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
961
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv