Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den ena av mina hästar heter uppfödarnamnet, som alla hästar därifrån heter, och sedan Mannen. När han kom till oss försökte vi under ett par veckor kalla honom Manne, men det funkade inte, han var en "Mannen".
Folk som inte känner till Mannen kollar alltid jäkligt konstigt på mig när jag berättar om att
"-Jag hade en lång, härlig ridtur på Mannen igår."
"-Jag hade lite dåligt med tid så jag tog en snabbtur på Mannen i morse."
"-Mannen var lite tjurig från början men när jag började rida ordentligt blev han riktigt sammarbetsvillig."
Klassikern är att prata i mobilen efter stallet och samtidigt rusa in på affären och berätta om mina bravader med Mannen
KL
Det finns en travhäst på min skola (som jag visserligen tar studenten från på fredag) som heter Ingen Ispuck. Det blir aldrig gammalt att peka på honom och säga "det är är ingen ispuck"
kl
På en ridskola i närheten finns en fjording som heter Kurt Lyman, och min gamla sköthäst under ridskoleåren hette Fimpen
kl
Min jobbarkompis häst heter Kenny, tycker det är sjukt roligt, vet inte riktigt varför
Kände också en ridskolehäst som hette Fimpen! Är nästan helt säker på att han är döpt efter en film vid namn Fimpen som kom samma år (1977). Den handlade om en liten kille på typ 12 år som blir fotbollsproffs
Men åh, så måste det varit! Min Fimpen var född 1977 Funderade alltid på vart det namnet kom ifrån... Min gissning var att han var färgad som en genomsugen fimp (fux)
HAHA, nejnej, det är efter filmen :P Roligt att du också ridit på Nöthult