Pinsamma föräldrar på facebook?

Lycanthrope

Trådstartare
Jag kan inte låta bli att tycka min mamma är otroligt pinsam ibland, på facebook.
Hon är inte så datorkunnig men lärde sig använda facebook för ett par år sedan.

Men hon förstår inte riktigt hur det funkar, trots att jag förklarar gång på gång på gång..

Tex så trycker hon "dela" på ALLA mina bilder jag lägger ut, för att hon vill spara dom :meh: Jag får varje gång förklara (och ta hjälp av pappa) så att dom tas bort igen. Självklart får hon dela enstaka om hon önskar men inte varenda bild, jag har inställt så att bara mina vänner kan se bilderna jag lägger ut.
Jag mailar regelbundet bilder på djuren osv (vi bor 140 mil ifrån varandra) så hon är inte utan bilder direkt.

Ibland får hon inte till smileys och då kan det bli en lång radda med olika symboler för att försöka få till det, och sedan ett "skit också" och några försök till. Hon förstår inte att man inte kan radera och skriva igen.

Jag har ett album där jag gör lite "reklam" för mina målningar och när jag lägger ut någon bild så skriver hon i kommentaren på den massa frågor om vädret och hur vi mår och vad vi gör, trots att jag förklarat att hon kan ta sånt i chatten eller på min vägg :p

Hon delar sin egen status gång på gång, av någon anledning?


Nåja, hon är jättegullig och det är inte lätt att inte kunna. Men jag tycker det är ganska pinsamt ibland :o


Jag kan väl inte vara den enda? :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma kan nästan mer om facebook än jag eftersom hon använder det i jobbet ibland. När pappa skaffade facebook däremot... Efter några timmars förklarande ringde mamma mig och bad mig ta över, sen satt vi i facebookchatten och gjorde övningar i stil med "gå nu in på startsidan genom att trycka på knappen i övre högra hörnet och berätta för mig vad du ser där" i två timmar.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag visade min mamma min facebook sida eftersom jag är kompis med hennes kusin där och hon hade lagt ut bilder som mamma ville se. Sen blev jag tvungen att springa iväg till barnen och då hade mamma helt plötsligt börjat leta efter gamla klasskompisar och även lyckats skicka meddelanden till dem... Hon förstod inte alls att jag blev upprörd, de borde ju förstå att det var hon som hade skrivit... :banghead:

Nu pratar hon jämt om att jag ska hjälpa henne att skaffa ett konto på facebook men än så länge har jag kommit undan det... :sneaky:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag vet inte riktigt om den funktionen är borttagen nu, för jag har inte sett den på länge, men tidigare kunde man ju i alla fall ställa frågor med olika svarsalternativ. Jag vet inte hur många gånger jag tvingades förklara för min pappa att nej, kära far, om du vill ställa en fråga á la "är det någon mer som ska resa till x den x och vill samåka" i statusuppdateringen, så gör du inte det via det frågeformuläret. Inte den femtonde gången heller.

Det här med att redigera bildtexter, skicka gruppmeddelanden och lägga till bilder i egna album - för att inte tala om egna album i grupper - har han fortfarande inte fått grepp om, och jag blir på för dåligt humör för att visa gång på gång, haha. Så han får fortsätta vara "pinsam" med en miljard beskrivande kommentarer till bilderna istället och felplacerade beskrivningar i statusuppdateringen istället.

Jag är bara glad för att han inte blivit en av de här dryga jävlarna som ska dela varje "rolig" video och bild från diverse "humorsidor"; Alla som gör det i mitt flöde är liksom han folk 50+, och jag tycker det är så drygt och pinsamt, och jag ber till en gud jag inte tror på att han inte kommer underfund med hur han gör.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Jag kan inte låta bli att tycka min mamma är otroligt pinsam ibland, på facebook.
Hon är inte så datorkunnig men lärde sig använda facebook för ett par år sedan.

Men hon förstår inte riktigt hur det funkar, trots att jag förklarar gång på gång på gång..

Tex så trycker hon "dela" på ALLA mina bilder jag lägger ut, för att hon vill spara dom :meh: Jag får varje gång förklara (och ta hjälp av pappa) så att dom tas bort igen. Självklart får hon dela enstaka om hon önskar men inte varenda bild, jag har inställt så att bara mina vänner kan se bilderna jag lägger ut.
Jag mailar regelbundet bilder på djuren osv (vi bor 140 mil ifrån varandra) så hon är inte utan bilder direkt.

Ibland får hon inte till smileys och då kan det bli en lång radda med olika symboler för att försöka få till det, och sedan ett "skit också" och några försök till. Hon förstår inte att man inte kan radera och skriva igen.

Jag har ett album där jag gör lite "reklam" för mina målningar och när jag lägger ut någon bild så skriver hon i kommentaren på den massa frågor om vädret och hur vi mår och vad vi gör, trots att jag förklarat att hon kan ta sånt i chatten eller på min vägg :p

Hon delar sin egen status gång på gång, av någon anledning?


Nåja, hon är jättegullig och det är inte lätt att inte kunna. Men jag tycker det är ganska pinsamt ibland :o


Jag kan väl inte vara den enda? :D

haha, min mamma är 73 år och har facebook, fast hon fattar inte så mycket hon heller så jag får hjälpa ibland ( eller mina andra syskon ) ..jag brukar dela lite gulliga djurfilmer så blir hon glad :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma är inte lika pinsam, hon är mest tyst på facebook.

När någon fyller år skriver hon grattis i SIN status istället. Men annars gör hon inte mycket väsen av sig.

Däremot har hon inte förstått att det hon ser på sin sida inte är det samma som jag ser för hon har ju inte mina vänner. Det vill hon inte fatta. Jag har förklarat och förklarat och förklarat. Eftersom jag just nu inte drar helt jämt med min familj så blir jag bara irriterad direkt och förklarar alltså inte mer. " Ta det med min bror" snäser jag bara. Och då säger hon att han ju säger likadant som jag :banghead:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

När någon fyller år skriver hon grattis i SIN status istället.
Åh, sånt gör min mamma också.

Tex när hon vill sin kompis Maria nånting, så skriver hon på SIN vägg;
"Maria, ska vi ta en promenad i det fina vädret..:" typ... :meh:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min pappa har nyligen skaffat Facebook. Han har väl inte gjort något som är pinsamt för MIG, men jag såg häromdagen att han hade "använt sig av Zoosk" som är någon sorts dejtingsajt. Fattade att han förmodligen hade klickat på något han inte skulle, men så i förmiddags hade en av hans arbetskamrater som han har som vän kommit fram lite diskret till hans skrivbord och sagt att "Ja, du Arne, bara så du vet så ser somliga av oss att du använder Zoosk..." - pappa fattade ingenting förrän kompisen visade vad det var - och visade hur han skulle gå ur det ;) Förmodligen hade han klickat "gilla" på något han inte alls hade tänkt.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Wow facebookar din mamma! Min klarar inte ut att skicka sms en gång:crazy:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Wow facebookar din mamma! Min klarar inte ut att skicka sms en gång:crazy:
Min svärmor kan inte heller skicka sms men hon Facebookar. Min mamma är tvärtom och har lärt sig skriva sms sedan några år tillbaka men vägrar att komma nära en dator annat än när vi barn visar henne. :p

*kl*
Här är det som sagt svärmor som står för pinsamheter på Fejjan. Hon har lagt upp bilder på mig som är hemska som jag bett henne att ta bort men då "vet hon inte hur man gör", förut delade hon hur mycket irrelevant som helst och hon trodde att hon behövde det för att spara, hon taggade sig själv i kort där hon inte var med öht för att hon ville att de skulle hamna bland sina egna kort etc etc. Hon har lugnat ner sig lite nu men ibland dyker det upp lite knasiga saker. Dessutom stavar hon som en kratta ibland men framförallt är interpunktion ingenting som hon tycker att man behöver använda på nätet. :D

Men jag tycker att det är roligt att hon är där. Vi retas med varandra och har roligt på Fb. Men de fulaste bilderna på mig får hon gärna skippa. :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?


Min svärmor kan inte heller skicka sms men hon Facebookar. Min mamma är tvärtom och har lärt sig skriva sms sedan några år tillbaka men vägrar att komma nära en dator annat än när vi barn visar henne. :p

*kl*
Här är det som sagt svärmor som står för pinsamheter på Fejjan. Hon har lagt upp bilder på mig som är hemska som jag bett henne att ta bort men då "vet hon inte hur man gör", förut delade hon hur mycket irrelevant som helst och hon trodde att hon behövde det för att spara, hon taggade sig själv i kort där hon inte var med öht för att hon ville att de skulle hamna bland sina egna kort etc etc. Hon har lugnat ner sig lite nu men ibland dyker det upp lite knasiga saker. Dessutom stavar hon som en kratta ibland men framförallt är interpunktion ingenting som hon tycker att man behöver använda på nätet. :D

Men jag tycker att det är roligt att hon är där. Vi retas med varandra och har roligt på Fb. Men de fulaste bilderna på mig får hon gärna skippa. :D

Min systers man, blir väl min svåger då?, kan inte stava. Han är helt otrolig på att skriva så man inte fattar alls. Tänk dig en skåning som skriver å talspråk och som har missat måååånga år i skolan...

Jag brukar inte svara honom så ofta eftersom jag många gånger inte ens begriper vad han menar...:o
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?


framförallt är interpunktion ingenting som hon tycker att man behöver använda på nätet. :D

Det tror min mamma också. Hon är rädd för Facebook men skriver helt obegripliga sms och mail. Jag trodde att hon bara slarvade när hon skrev till mig, till hon bad mig kolla ett mail hon skulle skicka till någon halvofficiell vilket såg ungefär såhär ut

"Hej detta är X-Y Z:son jag har bytt email min nya är xy@z.se tack x-x"

Då förklarade jag för henne att man får skriva ungefär som man skriver brev även om det råkar vara mail...
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min pappa har inte fb, men min mamma har. Jag tog bort henne som vän på fb ganska snabbt då hon var mest jobbig.. Men vi har gemensamma vänner, bl.a. Familjen som hjälper mig med mina shettisar och där kan hon skriva de mest fjortisaktiga kommentarerna och jag ser ut såhär :banghead:
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Min mamma har Facebook och hon sköter det fantastiskt bra! Intressanta status-uppdateringar. Lagom många foton. Utmärkt stavning och grammatik. Fyndiga kommentarer.
Hon är mycket mer modern än pappa :p Min käre far civilingenjören som i princip fick pistolhotas till att skaffa internetbank :D

Iofs är jag också mamma på FB men min dotter är två år och har nog inga riktiga åsikter om saken. Än...
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Wow facebookar din mamma! Min klarar inte ut att skicka sms en gång:crazy:
Mamma lärde sig sms för ett par år sen och mms förra året. Men egentligen vägrar hon ha en mobiltelefon. Hon har den bara igång när hon reser någonstans (sms-biljett om hon åker tåg!) och när hon tagit prover på sjukhuset och de ska lämna besked via telefon.
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Hihihi jag skrattar här men jag förstår att du tycker det är pinsamt! :p

Min mamma är ju inte mer än 50 och bra på att ta till sig ny teknik ;) Hon sköter facebookandet mycket bra, det enda jag har fått hjälpa henne med var när hon ville ta bort någon som vän.
Pappa har också facebook och har inte heller skämt ut sig, jag har visst haft tur :D
 
Sv: Pinsamma föräldrar på facebook?

Mamma är bara drygt 50 så hon är ingen gammal tant direkt :P

Men hon har aldrig kunnat med tekniska prylar eller varit intresserad av det.
Pappa lärde sig desto fortare, men han är ju intresserad av sånt också. :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
2 000
Senast: tuaphua
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp