Piercingar

Sv: Piercingar

Ja, men det är ju exakt samma sak! Frisörer piercar ju billigare utan nog med kunskap, enda skillnaden är att en okunnig som klipper hår kan inte göra nån skada (så länge h*n inte klipper en i örat då). Ändå skulle antagligen inte någon alls ens tänka tanken att klippa sig hos någon outbildad sådär... Rätt sjukt.

Absolut, men skulle jag bott i Stockholm så skulle jag banne mig satsat stort och bett om att bli klippt ;)
Tycker det är bra att fler seriösa studios har sänkt åldersgränsen för öron för att låta fler barn få en mer säker håltagning i örat :)

Skulle jag varit du så skulle åtminstonde jag tagit ut för att inte riskera att de vandar ut helt och orsakar ärr istället. Men det är ju min åsikt.

Hur länge hade du i stavarna innan du bytta till ringar? Just bröstvårtor är ju så luriga då det läker utifrån och in. Bara för det ser läkt ut så kanske det inte är läkt i mitten :( Tar ca ett halvår för kvinnor att få den läkt.

Det har varit en tanke, men jag valde att testa att byta till stav och hålla extra nogrann uppsikt. Och det funkar, dagen efter att jag bytte tillbaka till stavarna så slutade det svida, stick och göra ont. ÄNTLIGEN!!

Den som vandrade hade jag haft stav i 2 år innan jag bytte till ringen. Den andra (som inte vandrat eller krånglat hälften så mycket) satte jag ring i vid piercingtillfället. Hade alltså aldrig stav i innan. Nu har jag stav i båda och är mycket nöjd.
Vet att det tar tid att läka, därför jag väntade och väntade och höll ut så länge jag bara kunde.
Ringar var väl inget för mig helt enkelt, trist då jag verkligen gillade mina ringar. Svårt att hitta fina stavsmycken :/

KL

Wohoo, nu har jag äntligen piercat naveln, känns nice att jag fick det gjort! Har tyvärr ingen bild än, men kan fixa senare =)

Men, det var en annan grej jag tänkte höra.. är det någon här som har ngn genital piercing? jag har blivit lite småsugen på det med... haha, stämmer verkligen de där att har man bara börjat med piercings eller tatueringar är det svårt att sluta..

Något särskilt man ska tänka på när det gäller genitala piercingar? Är de ivägen? Eller när de har läkt så är de inte i vägen alls? Tell me everything!

//r

Senast ändrad:

Kl

Det här var ju lite småkul, jag har inte bläddrat igenom alla 64sidor av tråden men jag gjorde en sökning. Enligt resultatet där verkar det bara vara en person i hela,tråden som haft/har/vill ha en...

...Earl!

Det som är så jäkla snyggt! Jag har haft det i två omgångar. Läkstaven är ju asful, men det läker fort o sen e det bara att byta till något vettigare ;)

Många säger att det är fult, men vad säger ni om det här?
earlojag2.jpg

wpid-screenshot_2012-06-13_0651_1.png

Någon i tråden skrev om de "fula ärren", men jag kan meddela att man får två små prickar som mer liknar acne-ärr. På mig syns det inte, o då har dom ju ändå piercat där två ggr...

Mera earl åt folket :love:

Vill ha earl! Funderat på det i hmmmm 2 års tid nu :angel: aldrig gått och funderat och övervägt mer än någon dag (i väntan på nya kanyler och smycken oftast)
Men är jätte tveksam till ärren. Mina ärr från snake bitsen är hål inåt. Verkligen ur fult! :(

Har bara sett riktigt fula ärr, eftersom earl har en tendens till att vandra lite.
Hur eller hur får jag vänta till efter sommaren då jag jobbar under sommaren och inte får ha piercingar på arbetstid. Räcker att ta ut medusan hela tiden och tejpa uttöjningarna. Så har några månader till att fundera :angel:

Haha, jag vet inte vilket som heter vad, provade lägga upp en bild innan, men jag kunde inte.. men jag vill ha en "längst upp" eller vad man ska säga.. En lodrät.. om ngn fattar^^

//r

Vill ha earl! Funderat på det i hmmmm 2 års tid nu :angel: aldrig gått och funderat och övervägt mer än någon dag (i väntan på nya kanyler och smycken oftast)
Men är jätte tveksam till ärren. Mina ärr från snake bitsen är hål inåt. Verkligen ur fult! :(

Har bara sett riktigt fula ärr, eftersom earl har en tendens till att vandra lite.
Hur eller hur får jag vänta till efter sommaren då jag jobbar under sommaren och inte får ha piercingar på arbetstid. Räcker att ta ut medusan hela tiden och tejpa uttöjningarna. Så har några månader till att fundera :angel:

Har tagit ut min och kan försöka få en bild på mina ärr som blev. :)

knapp.

Är sugen på att göra tre stycken snug eller rook nu när jag klipper av håret samt en tragus i andra örat. (Funderar på kombination 2 snug + 1 rook eller 2 rook + 1 snug. Har rätt mycket sånt böjt brosk)
Hur har det läkt?
pris?

*kl*

Gjorde septum för inte ens ett år sedan och har redan börjat sukta efter att byta ut den mot en ring i näsvingen. Det här är visst problemet när man byter från att tatuera sig till att pierca sig. Det är för lätt att vara ombytlig :angel:

Min navel läker i alla fall långsamt, men det går framåt. Lyckades efter en fin läkekurva slita upp det som var läkt då smycket fastnade i byxlinningen när jag skulle hoppa av en bråkig häst (att göra den kändes inte men det gjorde ont!) och då blödde det hyfsat (när jag gjorde den kom det däremot inte en enda droppe blod). Fick badda med koksaltlösning och börja om vården igen efter flera månder utan problem och sedan dess har den varit fin igen. Idag hakade den dock i något igen för nu var det någon droppe blod och röd krans runt övre hålet. Hoppas dock att jag får byta till en kortare stav nästa gång jag är hos piercaren, nu börjar stavens längd vara det som ställer till det eftersom den fastnar lättare i saker.

Råkade ramla in hit och såg din fråga. Jag har en i klitoriskappan (vertikal) och den är inte ivägen på nåt vis tycker jag, dock har jag en dålig sadel på min racercykel så den känns lite men det är inga problem att cykla ändå, som du säkert förstått :D

Jag har inte haft mycket sex (än :D) med piercingen då den gjordes i våras och jag hade min torrperiod precis efter. Men tycker inte jag blivit mer känslig än innan.

Jag räknar också med att den ska funka att rida (på häst) med eftersom jag inte upplever att den är ivägen.

KL
Passar på att fråga, tycker bananastaven är lite lång på den, kan man byta till mindre? I så fall, vad? Bananastav till ögonbryn eller?

Vandra? Det låter illa, då kanske jag har haft verklig tur. Har ju haft den i två omgångar(med ny håltagning i gamla ärrgången) och ingen av gångerna har den vandrat. Men det kanske beror på vem som gör det? Jag gick ju alltid till en av dom salonger som förr(10 år sedan nu :crazy: -vad gör jag på Ä.U. föressten? :D ) ansågs vara det bästa i västsverige. Earl är ju lite småfarligt oxå eftersom det går så mycket nerver där! Ingen man vill göra hos frisersalongen direkt...

Som sagt, mina ärr syns nästan ingenting. Jag har ingenstans att ladda upp sådana bilder(tänker INTE slänga ut såna närbilder på mig i bloggen :D ) men efter att ha fotat närbilder så kan jag säga att mina fräknar lyser betydligt mer än ärren. Snarare så att ingen nånsin skulle kunna ana att dom suttit där om inte jag verkligen sträcker ut huden och pekar.

Och lite som knapplån, tänkte berätta min logik när jag fyllde 18 och hade bestämt att fira det på ett eller annat sätt:
1. Ögonbryn = sliter av sig smycket när tröjan fastnar = Aj
2. Läpp, labret, kind (vad det nu må heta) = mjölken rinner ur munnen när man äter cornflakes (har sett det Live...)
3. näsvinge = Håll i pluppen när man nyser annars flyger den iväg (ja, det har hänt)
4. Septum = hade gärna haft men kan inte va mysigt vid förkylning(men snyggt!!)
5. Tungan = slå sönder tänderna eller blöda så man får åka till sjukhus?(mamma min jobbade på sjukhus o har sett en hel del)

Och vad blev då kvar i ansiktet? Jo, mellan ögonen. Haha :rofl: Till mina föräldrars stora fasa, men det var ju samma lilla jag som kom hem även om jag hade ett "Flintstones köttben" i ansiktet.

Äsch, får man en dunderförkylning så är det bara att pilla i retainern ett tag. Den är inte ivägen mer än näsan i sig när man snorar. Enda tillfället när man inte vill bli sjuk är när läkesmycket sitter i. Det gör ont! Och är bökigt. Självklart gjorde jag min septum mitt i förkylningsperioden på hösten :angel:

Lånar knapp!

Nu har jag fått hem ett töjningskit, nämligen detta: http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=10364&from=107
Jag har bara köpt o-ringar till den minsta, eftersom jag inte har nån aning om hur många mm dom andra är, nån som kan säga storlek på dom från vänster till höger och vilka o-ringar jag behöver köpa?

Sen undrar jag, har jag skitsmå hål, jag får in den minsta inte ens till hälften, trodde det skulle gå jättelätt då jag har hört att ett vanligt hål ska vara just 1.6 mm. Och så en till dum fråga, ska o-ringarna sitta i "jacken" som syns på smyckena?

Vad du har för storlek på hålen beror på vad du haft för smycken. Även om hålen var 1,6 mm från början så kommer de inte vara så stora längre om du inte haft smycken som är 1,6 mm tjocka. Hålen drar ju ihop sig med tiden och går du med smycken som är mindre än ursprungshålet kommer hålet dra ihop sig därefter. Tryck in töjningen så långt du kan (utan att spräcka skinnet) och sätt sedan fast den med o-ringar, låt sitta så och tryck i lite i taget vartefter du känner att det går.

Ang o-ringar tycker jag du ska köpa ett par i 2 mm om det finns och ett par i 4 mm förutom de du har. O-ringar är tämligen töjbara och du behöver inte köpa nya för varje storlek. Personligen tycker jag de sitter bättre om det är någon storlek mindre än vad smycket är. Mina töjningar är 10 mm och mina o-ringar är 8 mm. Jag skulle gissa att det smycket som är i mitten högst upp är 3 mm, det till höger 4 mm och slutligen 5 mm på det största. Det är i allmänhet jobbigast i början att töja och därför är det fler "steg" i början upp till 3 mm och sen färre efter det.

O-ringarna ska sitta så att smycket stannar på den storleken du befinner dig just nu. De ska inte sitta tajt precis emot örat för då är det risk att du stänger inne huden och du kan få klåda, eksem och annat jobbigt, men de ska inte sitta så långt isär att smycket glider ut för mycket på en smalare del av töjningen. Så som svar på din fråga, nej, jag hade inte satt o-ringarna i jacken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka