Piercingar

Sv: Piercingar

Jag som inte ens var med tyckte att det var värre än Undret :p Träffade henne efteråt så det lär ha gått bra ;)

liiite sugen på bröstvårtan efter att pojkvännen skaffade sin! :love: Men tror inte jag skulle klara av det haha. :o

Jag var nervös innan, då en i min närhet skrämde upp mig rejält, men efter sticket så var det mer "vad f*n? Rädd för det där? Hah, det kändes knappt". Det tar en sekund, sedan är det klart :) Bor du i göteborg så kan jag verkligen rekomendera en superbra piercare som verkligen har ett sådant lugn att det lugnar ner kunden. PMa om du vill :)

Haha, som Sleepan säger så var det piece a cake. "Min" piercare som gjorde den och det stack till mindre än när jag gjorde septum (som sved en millisekund och var en etta på en smärtskala till fem, men då bidrog det nog att tången var så obekväm att ha i näsan). Jag trodde att den skulle göra ondare med logiken att septum bara är ett stick igenom medan naveln ska skickas både in genom huden och ut igen. Spände lite när jag rörde mig igår men idag såg den minimala svullnaden ut att ha gått ner när jag duschade och tvättade den imorse. Ska fixa bild när jag är hemma igen. Hoppas att den är lika lättläkt (relaterat till hur lång tid den kan ta) som tatueringarna och septumen och hejjar på mitt goda läkkött :D

Härligt att det gick bra:) och ja, hoppas den läker fort då =D

Ankpower: Jag säger som carat, det är inte farligt alls:) Det fixar du!

//r

Snyggt, Undret! :laugh:

Ah, jag vill med ha i naveln.. det som får mig att tveka är dock att om jag piercar mig kommer min pv inte att få lämna blod på ett helt år nu med de nya reglerna.. kanske en konstig grej o tveka pga, men de känns ju lite trist.

Samtidigt har jag aldrig förr satt mig sj i samband med piercing i naveln (har gått ner en hel del i vikt), så jag borde ju nästan göra de nu när jag "kan"!...

O så pengarna, strör inte 500-lappar (kostar 450:- hoos "min" piercare) omkring mig direkt, men slår man ut det över tiden man har den så blir det nog billigt iofs! O snyggt är det!

//r

Tack.

Angående kostnader så använder jag en salong som är relativt "dyr", både när det gäller smycken och utförande. Men å andra sidan så skulle jag låta min piercare göra ungefär vad som helst, han är fruktansvärt bra och jag gillar honom riktigt mycket. Vilket gör mig till en trogen kund och att jag gladerligen betalar lite mer för att veta vad jag får och vem som gör det.

Och valen av mina piercingar har båda psykologiska aspekter, det är delar av min kropp som jag tidigare haft komplex för men nu kan acceptera och till och med uppskatta. Och vad är då bättre än att för mig själv våga framhäva dem. Sen gillar jag kroppsutsmyckningar för att framhäva tilltalande estetik på kroppen, jag har tänkt både en och två gånger på placering av piercingar och tatueringar i förhållande till hur min kropp ser ut. Tycker att det är ett fantastiskt sätt att arbeta med det visuella på, och det är väl ungefär den enda aspekten av mig som är det minsta konstnärligt lagd.

KL

Jag har går i piercingfunderingar nu igen! Funderar på att pierca näsvingen! Men grejen är att jag har lite nojor med det, haha :p Fånigt osv kanske men ja..

* Fastnar snor lätt i piercingen? Typ när man är förkyld, när det är kallt osv? Känns som att det enkelt borde bli infekterat just därför?

* Är det lång läketid om man håller rent? Och HUR håller man rent inuti näsan?

* Fryser man mer om näsan på vintern om man har piercing? Haha

* Jag är snart 23 år gammal, är det en för fjortis piercing att göra? :angel: Sjukt fånig fråga, men ändå :p

Jag har inte näsvinge men septum (som verkligen sitter mitt i näsan). Så jag kan svara...

Fastnar snor lätt i piercingen? Typ när man är förkyld, när det är kallt osv? Känns som att det enkelt borde bli infekterat just därför?
När man är förkyld så "sitter den ivägen" lite. Jag fick halsfluss precis när min var nygjord och då kunde jag inte heller byta till retainer så det var lite besvärligt. Men nu ser jag bara till att inte ha en ring i när jag blir förkyld och snorig så är det inga problem. Bör vara samma sak för näsvingen (och ens om du har en ring där så tror jag inte att den blir någon snoruppsamlare, den sitter ju mer på sidan så det är enklare att snyta sig ändå). I och med att piercingen aldrig stöter emot något så är den lättläkt (du har ju inga kläder som täcker den eller liknande), pillar man inte så är det inga problem. Min blev inte infekterad trots snor i mängder under läkeprocessen. Bara att skölja med ljummet vatten om näsan känns täppt när den är helt nygjord, då vill man helst inte snyta sig i onödan då näsan kan vara lite öm.

Är det lång läketid om man håller rent? Och HUR håller man rent inuti näsan?
Vet ej exakt näsvinge, men barbarella.se har handfasta tips och råd om alla typer av piercingar. Men tror att det rör sig om ett par månader. Inne i näsan är plättlätt, man tar en tops som man dränker i rengöringsvätska och så tvättar man rent inne i näsan med den.

Fryser man mer om näsan på vintern om man har piercing?
Jag gjorde det när den var relativt nygjord och det var kallt ute (neråt -15). Hade läkering i titan då och har nu zirkon. Inbillar mig att den inte blir riktigt lika kall, men är det ett problem så sätter man i ett plastsmycke just de dagar näsan måste vara ute många timmar i extrem kyla.

Jag är snart 23 år gammal, är det en för fjortis piercing att göra?
Inte om du vill ha den ;) jag är 23 år gammal och har en nygjord navelpiercing vilket av många ses som väldigt fjortis. Man gör det man vill och man bär upp det på sitt egna sätt.

Personligen tycker jag näsvingen är skitsnyggt, är lite sugen på en men anser det bli för mycket samtidigt som jag har en septum. Men tar jag ur den någon gång till förmån för något mer diskret så blir det nog en i näsvingen.

Jag är snart 23 år gammal, är det en för fjortis piercing att göra?
Inte om du vill ha den ;) jag är 23 år gammal och har en nygjord navelpiercing vilket av många ses som väldigt fjortis. Man gör det man vill och man bär upp det på sitt egna sätt.

Word!
Jag gjorde min navelpiercing när jag var 24år, helt enkelt för att det är skit snyggt! :D

*kl*

Jag har en fråga angående en uttagen piercing.
Det är en läpp-piercing, gjord för exakt tre år sedan nu. Av olika omständigheter så har jag tagit ut den (största anledningen är att jag konstant tappade bort ringen:angel:) och hålet är ännu inte läkt (typ ett och ett halvt år sedan jag tog ut piercingen). Detta gör mig ingenting då jag gjorde den hos en sjukt duktig piercare så hålet syns knappt ens när det inte sitter något i (jag älskar verkligen den piercaren, han var sjukt underbar och rolig vilket var bra för mig som var så rädd så jag höll på att dö).

Men till problemet: Hålet är konstant varigt och har varit hela tiden när jag inte har haft ring i. Är det någon som vet vad jag kan göra åt detta? Känns inte så bra att gå runt med en infektion konstant. Dock gör det inte ont utan är bara lite varigt varje dag.

*kl*

Jag har en fråga angående en uttagen piercing.
Det är en läpp-piercing, gjord för exakt tre år sedan nu. Av olika omständigheter så har jag tagit ut den (största anledningen är att jag konstant tappade bort ringen:angel:) och hålet är ännu inte läkt (typ ett och ett halvt år sedan jag tog ut piercingen). Detta gör mig ingenting då jag gjorde den hos en sjukt duktig piercare så hålet syns knappt ens när det inte sitter något i (jag älskar verkligen den piercaren, han var sjukt underbar och rolig vilket var bra för mig som var så rädd så jag höll på att dö).

Men till problemet: Hålet är konstant varigt och har varit hela tiden när jag inte har haft ring i. Är det någon som vet vad jag kan göra åt detta? Känns inte så bra att gå runt med en infektion konstant. Dock gör det inte ont utan är bara lite varigt varje dag.

Prova tvätta med koksaltlösning 2ggr/dag :)

KL

Jag har går i piercingfunderingar nu igen! Funderar på att pierca näsvingen! Men grejen är att jag har lite nojor med det, haha :p Fånigt osv kanske men ja..

* Fastnar snor lätt i piercingen? Typ när man är förkyld, när det är kallt osv? Känns som att det enkelt borde bli infekterat just därför?

Jag tycker inte att det fastnar mer snor i min piercade närborre än i den andra. Jag tror det kan vara vettigare att pierca sig nu än framåt sommaren när det är varmt, inbillar mig att det lättare blir infekterat när det är varmt ute)

* Är det lång läketid om man håller rent? Och HUR håller man rent inuti näsan?
Jag minns inte hur lång läketiden var, men min piercare sa till mig att tvätta med varm (nygjord men inte skållhet) koksaltlösning tills det läkt.

* Fryser man mer om näsan på vintern om man har piercing? Haha
Jag fryser inte mer om näsan.

* Jag är snart 23 år gammal, är det en för fjortis piercing att göra? :angel: Sjukt fånig fråga, men ändå :p

Jag piercade mig när jag var 27 (kan ha varit ett år före eller efter med, jag minns inte :o )

kl

kl.

Hoppar in här och showar två bilder på mina :D

Naveln, gjord utav en kompis. Sne och flyttat ut sig en bit men vi firar tre år i år så den får hänga med ett tag till ;)

Min nya gjord i torsdags, velat göra i tungan i flera år men inte vågat så spontan bokade en tid i Uppsala.

Har lite frågor till er med eller har haft tungpiercing:
- Vad använde ni för munskölj? (somliga säger listerine andra inte)
Jag använder ett antiseptiskt munskölj från Barbarella (stavning) men skulle gärna vilja kunna använda listerine på mornar.
- Varade era nånting?
Min varar yttepyttelite under och rengör med tops morgon och kväll.
- Nått i matväg man ska passa sig extra för?
Jag har inte ont så jag äter vanlig mat men lite mindre tuggor, rädd för att bita eller fastna i staven/kulorna

kl

kl.

Hoppar in här och showar två bilder på mina :D

Naveln, gjord utav en kompis. Sne och flyttat ut sig en bit men vi firar tre år i år så den får hänga med ett tag till ;)

Min nya gjord i torsdags, velat göra i tungan i flera år men inte vågat så spontan bokade en tid i Uppsala.

Har lite frågor till er med eller har haft tungpiercing:
- Vad använde ni för munskölj? (somliga säger listerine andra inte)
Jag använder ett antiseptiskt munskölj från Barbarella (stavning) men skulle gärna vilja kunna använda listerine på mornar.
- Varade era nånting?
Min varar yttepyttelite under och rengör med tops morgon och kväll.
- Nått i matväg man ska passa sig extra för?
Jag har inte ont så jag äter vanlig mat men lite mindre tuggor, rädd för att bita eller fastna i staven/kulorna

Jag har två i tungan + en tongue-web.
Jag fick ett munskölj av min piercare när jag gjorde mina (tre olika tillfälle). Idag använder jag munskölj för att unvika iaf lite plack på piercingarna. Har du ett som är från Barbarella så är det mycket bra! :) Listerine är för starkt för en nygjord piercing!

Ja min första i tungan varade lite, inte den andra och inte weben!

Du bör inte käka jätte stark mat, undvika alkohol/tobak första tiden och skölja med vatten efter du ätit!
Men den infon borde du ha fått av din piercare! :)

Lycka till! :)

Okej, ja det är samma info som jag fått från min piercare ;)

Men: Blir det som en grop runt den övre kulan för alla i början men den växer igen eller är det jag det är fel på? :D

Gropen är bara från tryck.. Fick också en sån och många vänner med mig. Den försvann så fort tungan började svälla av lite.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka