Piercingar

Sv: Piercingar

skriver ännu ett litet panikinlägg, tryckte på utsidan(själva smycket) och tittade på insidan av läppen, har blivit som en insjunken grop efter plattan, asså att det tryckt in skinnet nån millimeter där plattan är. Är det normalt eller borde jag oroa mig? Det är fortfarande svullet, försvinner trycket sen?

skriver ännu ett litet panikinlägg, tryckte på utsidan(själva smycket) och tittade på insidan av läppen, har blivit som en insjunken grop efter plattan, asså att det tryckt in skinnet nån millimeter där plattan är. Är det normalt eller borde jag oroa mig? Det är fortfarande svullet, försvinner trycket sen?

Nu har jag ingen i läppen själv, men med största sannolikhet har det blivit så för att du är svullen och staven inte riktigt får plats, alltså kommer det inte bli så när svullnaden gått ner! :) Så lugna ner dig! :)
Tycker du att det verkar onormalt så åk och visa och fråga din piercare!

var på en annan studio idag, de sa att jag hade alldeles för kort läkstav och som va 1,2 tjock så dom tryckte i en längre 1,6 så nu ska de nog bli bra! :)

Snor en knapp

Idag har jag blivit nådigt less på mina helixpiercingar.
Så jag beställde nya smycken! Jag har 1,6mm nu, en segmentring och en barbell, men ska minska det till 1,2 för att jag vill ha dom "femininare". Köpte en minibarbell som jag tänkte ha i övre. Och en hästskobarbell med koner (1,2*8mm) att ha i undre hålet. Sen hoppas jag att det blir snyggt och bekvämt så!

Jag vill egentligen göra någon mer! Men vet inte vad.. Vilken tycker ni skulle komplettera snyggast? (Ska fortfarande se stilrent ut)

foto1316_193115415.jpg

Snor en knapp

Idag har jag blivit nådigt less på mina helixpiercingar.
Så jag beställde nya smycken! Jag har 1,6mm nu, en segmentring och en barbell, men ska minska det till 1,2 för att jag vill ha dom "femininare". Köpte en minibarbell som jag tänkte ha i övre. Och en hästskobarbell med koner (1,2*8mm) att ha i undre hålet. Sen hoppas jag att det blir snyggt och bekvämt så!

Jag vill egentligen göra någon mer! Men vet inte vad.. Vilken tycker ni skulle komplettera snyggast? (Ska fortfarande se stilrent ut)

foto1316_193115415.jpg

Jag själv tycker det är snyggast med ringar, så jag hade satt ringar i båda helix och sen hade jag gjort en tragus! Skit snygg piercing som du både kan ha stav och ring i! Ska själv göra en sådana efter sommaren när mc säsongen är över! :D Hade även blivit snyggt med fler i örsnibben! :)

Tragus
http://www.tribe.se/index.asp?bid=1&cid=57

Finns fler snygga piercingar i öronen enligt mig! :)

Jag får prova börja med en stav i övre nu, se hur jag gillar det :) sen får jag se om jag kanske köper en segmentring till den i 1,2* 8mm eller 10mm, förmodligen 8 då jag har 10 nu :) En tragus med stav i kan jag gärna tänka mig!! vill nog inte ha fler i snibben då jag vill kunna ha ett vanligt örhänge där utan en massa i närheten. Men en tragus :idea: Eller en tredje helix ett snäpp längre ner!

Någon som vill ha två segmentringar 1,6mm * 10mm?
Två BCR 1,6mm * 10mm?

Hos mig gör de ingen nytta när jag bytt till 1,2mm hål. Svårt öka sen :p

Senast ändrad:

Ja en tredje helix hade också blivit snyggt! :)
Men tragus är så jäkla nice ;) Haha, gör båda! :D

KL

Ville bara visa att jag får i en 5a i min töjning i örat nu, yay! Inte så långt kvar tills jag kan ha en 8a nu som är vad jag tror jag vill ha!

Snapshot_20120320_3.jpg

//r

Igår påbörjade jag projektet töja septum. Är nu uppe i 2,4mm och målet är 3,2mm :) Men den sista etappen blir i början av maj för att minimera risken för ärrbildning o.s.v :D

tjt_196838098.jpg

Jag vill ha en till banana så jag kan pierca mina vertikala labret, men det kommer ju dröja :cry:

KL

Äsch, det var ingen 5a jag hade i örat, utan bara en 4a såg jag när jag mätte^^ haha. Men men.. o nu har jag inga töjsmycken heller, måste köpa..

Igår beställde jag iaf äntligen raka stavar till bröstpiercingarna också, har en rak, som är för lång, och en ful, böjd, nu, hoppas de jag beställde funkar! 1,2*16 mm, de borde funka!

Ingen som har fina piercingar att visa bilder på? =D Någon som gjort ngt nytt på sistone? Själv håller jag på å går ner i vikt igen o i höst SKA jag bannemej pierca naveln!

//r

En till helix vore snyggt! Jag har en industrial och sammanlagt 8 andra hål i öronen, på ena örat hela ytterkanten och andra örat bara öronsnibben och en helix, har dock tänkt skaffa så som du en till jämte den.
Jag har bara ringar, tycke det är snyggast. Och sen en lång stav för industrialen då.

Senast ändrad:

Åh, vad avis jag blir, vill också ha industrial! Du har ingen bild? =D

//r

Jo det har jag nog. Ska se om jag hittar. Undrar om jag inte postat det tidigare i tråden dock...:p

kl.
F.ö är jag jättedeprimerad, fick barn för drygt 2 mån sen och under graviditeten kunde jag ej ha min navelpiercing i. Och fast jag har haft piercad navel i ca 5 år så verkar den ha växt igen/ krymt? La inte på mig nått extra kilo knappt när jag var gravid, har mätt med måttband och har samma höftmått som innan, midjan är bara nån ynka cm större=försvinner snabbt, så det få nog bli att jag gör om min navelpiercing.

8 mm, det trodde jag också när jag började töja :D Nu sitter jag med 10 mm och försöker motstå frestelsen att töja till 12.

kl

Nu sitter alla piercingarna dör de ska. Surface i nacken, och två dermal anchors på varje kindben! Tjoho!!

Tänkte att vi skulle prata piercingar här. Lägga ut bilder på våra och ha allmäna diskussioner om ämnet. (:

Så, vad har du/vill du ha för piercing? :bump:

Har i näsan, navel och massa i öron, men enbart vanliga inga uttöjningar:)
Vill ha en till och det är på öronvibben i örat, annars är jag nöjd!!!!!!:)

Hej hej, ni får ursäkta om jag är liten och okunnig men vill väldigt gärna ha hjälp... Tog hål i öronen när jag var typ. Sju eller så, men blev allergisk mot nickel så var tvungen att ta ur örhängena. Har inte haft hål sen sist. Då tog jag med en sån där pistol, men vad jag förstått så är inte det så bra? Hur tar man då hål? Är lite smått livrädd för nålar (i alla fall äckliga blodprovsnålar) och ja... Hur går det till? Om processen inte är allt för hemsk planerar jag även att pierca annat också...
Tacksam för svar. :)

Hej hej, ni får ursäkta om jag är liten och okunnig men vill väldigt gärna ha hjälp... Tog hål i öronen när jag var typ. Sju eller så, men blev allergisk mot nickel så var tvungen att ta ur örhängena. Har inte haft hål sen sist. Då tog jag med en sån där pistol, men vad jag förstått så är inte det så bra? Hur tar man då hål? Är lite smått livrädd för nålar (i alla fall äckliga blodprovsnålar) och ja... Hur går det till? Om processen inte är allt för hemsk planerar jag även att pierca annat också...
Tacksam för svar. :)

Pistol har dom använd varje gång på mig i öronen. Dock näsan ska vara nål och dom flesta andra ställen också. Gjorde det misstaget att jag tog med pistol i näsan när jag var 14 på en festival..

Pistol har dom använd varje gång på mig i öronen. Dock näsan ska vara nål och dom flesta andra ställen också. Gjorde det misstaget att jag tog med pistol i näsan när jag var 14 på en festival..

Jaså, används pistol ändå? Läste någonstans att det finns mycket negativt med pistol, bla att de är svåra att göra rena = större risk för infektion, och så används tydligen för korta stavar...
Vad är det för nål som används? Typ synål? o:

Du tar hål med en nål som ser ute ungefär som en kanyl man använder när man ska ta blodprov.
De ser ut såhär och finns i olika storlekar beroende på var man ska ta hålet och hur stort man vill att det ska vara. Jag tror standardstorleken är 1.6 mm om man ska ta hål i öronsnibbarna men man kan nog få mindre också om man vill.

piercing-needle_67662435.jpg

En vanlig fråga är "gör det ont?" och det går inte direkt att svara på. Kort sagt skulle man kunna säga ja, det gör ont. Men det innebär inte att det gör skitont. Tror det är väldigt få som faktiskt inte känner något ö.h.t eftersom vi som bekant har känselnerver i skinnet vars uppgift är att tala om när något händer med oss. Dock är det ju väldigt olika hur pass ont det gör. En del är jättejättekänsliga och tycker det gör asont, andra är mindre känsliga och tycker inte det är värre än att ta blodprov eller vaccinera sig.

Hela proceduren går till som så att piercaren först tvättar rent det området som ska piercas, i ditt fall öronsnibben. Sen märker h*n ut var piercingen ska sitta, detta görs oftast antingen med en tunn liten penna eller, som "min" piercare, med en tandpetare h*n doppar i färg. Efter det får du titta i en spegel och se om den sitter där du vill ha den. Vill du ändra tvättas färgen bort och man gör en ny markering. Om du ska ta hål i båda öronen samtidigt sätter man ett märke på båda öronen samtidigt så det ska bli lättare att se att det blir symmetriskt.

När du har godkänt placeringen använder piercaren en piercing-tång som ser ut som en mini-grilltång. Med denna håller man fast öronsnibben och klämmer åt lite lagom så skinnet ska vara rakt och hålet inte ska bli snett (eller att piercaren inte ska råka sticka sig själv). Den markeringen man gjort kommer vara i mitten av hålet på tången och man sticker genom hålet.

piercingtang-tongue-clamp.jpg

När piercaren stuckit igenom nålen så låter h*n den sitta kvar i örat. Piercingnålen är nämligen ihålig och man sticker in smycket i den platta delen av nålen. När man sedan drar ut nålen åker smycket med in genom piercingen och sitter sedan på plats utan att man behöver trycka igenom smycket för hand. Piercaren stänger sedan smycket, tvättar av runt piercingen och sen är det klart, du får kolla i spegeln och sen gå hem :)

Piercingnålar är oerhört vassa vilket gör att de åker igenom skinnet väldigt lätt. Jag har tagit både genom mjuk hud och genom brosk och inget av det var verken utdraget eller plågsamt. För mig personligen kändes det som ett litet bistick precis när nålen gick igenom. Efteråt kommer det ofta vara lite ömt några timmar, men det är ingen regelrätt smärta utan oftast så är det i form av att det snarare dunkar/pulserar lite i örat och det känns lite varmt, dvs inget jobbigt eller plågsamt.

Du får med dig en liten broschyr hem där det står hur man sköter piercingen och du får oftast med dig en flaska med vätska du ska använda att tvätta med.

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka