Piercingar

Sv: Piercingar

KL

Nu har jag en till fråga =)

Piercade ju bröstvårtan häromdagen och frågade då om storleken och sådär när jag ska köpa smycken att byta till sen. Hon sa då att jag skulle ha tjocklek 1,2 och längd 12 mm.

Men nu när jag sitter och kollar på smycken verkar näst intill alla ha tjockleken 1,6 mm. Skulle det funka det också tror ni? Tänkte ringa piercaren och fråga också lite längre fram, får ju änså inte byta smycke på några månader, men ändå.

//r

KL

Nu har jag en till fråga =)

Piercade ju bröstvårtan häromdagen och frågade då om storleken och sådär när jag ska köpa smycken att byta till sen. Hon sa då att jag skulle ha tjocklek 1,2 och längd 12 mm.

Men nu när jag sitter och kollar på smycken verkar näst intill alla ha tjockleken 1,6 mm. Skulle det funka det också tror ni? Tänkte ringa piercaren och fråga också lite längre fram, får ju änså inte byta smycke på några månader, men ändå.

Men jag får in 1.6 i mina hål som tidigare var 1.2 - ena sidan av underläppen samt öronsnibbarna.
//r

Skickar ett PM om en sida med massa 1.2 mm smycken. Sidan ser inte mycket ut för sig, men de är säkra och seriösa. Handlar själv mina smycken därifrån eller från deras auktioner på tradera!

Tack så mycket för sidan. Har tittat på den innan också och alla smycken jag vill ha där verkar vara 1,6 mm de också, tyvärr =( Men alltså, borde det inte funka ändå? Det kan ju inte vara mycket som skiljer mellan 1,2 och 1,6 mm liksom.. eller?

Grattis på födelsedagen förresten!

//r

Tack så mycket för sidan. Har tittat på den innan också och alla smycken jag vill ha där verkar vara 1,6 mm de också, tyvärr =( Men alltså, borde det inte funka ändå? Det kan ju inte vara mycket som skiljer mellan 1,2 och 1,6 mm liksom.. eller?

Grattis på födelsedagen förresten!

//r

Min erfarenhet är att rörliga smycken töjer ut hålet lite ändå, jag kan inte säga att jag är säker, men jag skulle inte förvåna mig om du får i en 1.6 när den är läkt (fast vänta tills den är läkt + någon månad eller två) där du försöker med att få in en 1.6.

Jag har haft tre 1.2 hål, men har alltid fått in 1.6 i dom. Men fråga din piercare, skulle det inte funka så kan h*n säkert visa dig hur man töjer till storleken större om du nu kan ha en sådan.

Tack!

Okej, tack för svaret! Ja, jag får prata med henne och se vad hon säger då =) Hoppas jag kan ha 1,6, vill ju kunna ha lite snygga smycken!

//r

Jupp, har en i kappan som nu är under töjning.
Har den längsmedgående, lodrät. Har haft stav i hela tiden men hade som sagt tråkigt en dag och bytte till ring, som var för tjock därav töjningen : p
Superfint är det iaf : love:

Tutten är inget att vara rädd för. Läker långsammare där. Bäst läkkött är det ju i mun och intimt.
Och att vara orolig för att vresa upp sig är väl inget. Vi går ju alla till gynekelog då och då, och sex har vi oxå. Så det är ju inte som om att man aldrig visat fjösa innan : D

Nu var det ett tag sen jag tittade in här, så svaret kanske kommer lite sent... :angel: Men bättre sent än aldrig, eller?
Töjning i kappan, aouch! xD Jag har en stor ring hemma, som min kära mor köpte till mig en dag (hon tänkte att jag skulle ha den till min helix, men dethålet var 1.2 och smycket 1.6..) Men det kan ju vara något om jag nu skulle få för mig att härma dig och töja :D:p Det är ju dumt att den bara ligger i en låda och skritar menar jag..
Fast man kanske kan ha den i ena örat? En stav i vä öra och en ring i hö öra, det vore väl snyggt? :D

Nä, det är väl inte det.. Men jag tycker det verkar läskigt. Lite avigt kanske, att man är mer nervös vid tanken att pierca tutten än att pierca kappan? Men kappan är ju bara en liten hudflik, tutten är ju desto mer att ta sig igenom...
Jag visar nog hellre muffen för den snygga piercaren än för den läskiga gynekologtanten :o:D (men säg inte det till sambon! :angel:)

Känns som min favvo tråd nästan har fallit i glömska vad är det här :P

Yay Carat :D Jag älskar min helix, hooppas du blev nöjd med din :)

En fråga till er där ute vet inte om jag har frågat förut..
Jag vill nu ha något roligare än en tråkig stav i bröstet vad ska man då hitta på och stoppa dit? Om man vill ha en ring hur stor måste den vara då? Min stav är typ 12mm men är en böjd stav :)

Känns som min favvo tråd nästan har fallit i glömska vad är det här :P

Yay Carat :D Jag älskar min helix, hooppas du blev nöjd med din :)

En fråga till er där ute vet inte om jag har frågat förut..
Jag vill nu ha något roligare än en tråkig stav i bröstet vad ska man då hitta på och stoppa dit? Om man vill ha en ring hur stor måste den vara då? Min stav är typ 12mm men är en böjd stav :)

Gäller fortf. 1.2 men känner du att själva smycket känns glappt så får du nog med all säkerhet in en 1,6 (skulle iaf jag kunna tippa på, hål har ibland en tendens att töjas) :p (men det beror på om du menar omkretsen eller hur tjock den ska vara).

Kod:
Gäller fortf. 1.2 men känner du att själva smycket känns glappt så får du nog med all säkerhet in en 1,6 (skulle iaf jag kunna tippa på, hål har ibland en tendens att töjas)  (men det beror på om du menar omkretsen eller hur tjock den ska vara).

Sorry menade hur stor ringen i omkrets ska vara :p Tror min stav är 1,6 som är i men hade 1,2 förut brukar byta mellan tjocklekarna lite nu som då :p

Hehehe glömer lixom bort att jag har den och tycker att de vore kul med ett annat smycke i :D Fast har svårt för raka stavar får as ont av dom..

Kod:
Gäller fortf. 1.2 men känner du att själva smycket känns glappt så får du nog med all säkerhet in en 1,6 (skulle iaf jag kunna tippa på, hål har ibland en tendens att töjas)  (men det beror på om du menar omkretsen eller hur tjock den ska vara).

Sorry menade hur stor ringen i omkrets ska vara :p Tror min stav är 1,6 som är i men hade 1,2 förut brukar byta mellan tjocklekarna lite nu som då :p

Hehehe glömer lixom bort att jag har den och tycker att de vore kul med ett annat smycke i :D Fast har svårt för raka stavar får as ont av dom..

Jag skulle prova på 8mm men köpa hem en 10mm för säkerhetens skull ;)

hm jag har ju någon gamal till helixen undra hurstora dom är :p får ta och kolla de ;)

hahaha vad fint jag skriver :p Hehehe nä fast har bara en linjal men de går nog bra :D

*kl*

Nu har jag börjat töja mina öron iaf.
Anser att sommaren är den bästa tidpunkten med att börja med sådant och ja, jag vet att jag en gång i tiden var anti töja öronen ;) Men iaf, ska nog stanna runt 10-12mm, skulle jag få för mig att töja mer så kommer det bli längre fram i tiden, när jag känner mig mer säker på det - men nu är jag iaf säker på 10-12mm :)

Jag har bara hål i öronen nu men funderar starkt på att göra en i undeläppen. Ni som har en gjorde det ont?

Jag har hög smärttröskel

Enligt mig är det ingen big deal ;) Nej men gör knappast ont! Inte värre än att ta en blodprov eller liknande iaf :)

Kl*
Jag har dessa (Snakebite, medusa, smiley, tongue web) + en i naveln :):)
Snapshot_20110629_5.jpg

Dålig bild på tongue webben :p Men ni fattar! Nyaste av dem alla, trivs sjukt bra med den må jag säga:D
Snapshot_20110629_8.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka