Piercingar

Sv: Piercingar

Åh en fråga till som jag kom på! Om man har en 11mm bananbarbella i bv och vill ha ring hur stor ska den vara då? staven jag har är lite liten..

Ah attans de är ju så snyggt! Känns som att pröjsa 500 spän för att trycka dit den och så bara trillr den bort en vacker da så är de ju inte så kul :(

Fan vad coolt! De vill vi ju såklart se bilder på sedan!!! Vad har du tänkt dig för motiv då? och vart ska du göra dom??

Men det är nog egentligen rätt så ovanligt om man försöker sitt innersta att inte ge för mycket rörelser på smycket! Det finns ju många som har smiley så det är ju inte helt omöjligt :)

Jag har mina idéer, har dock inte kommit på vilka av dessa idéer som är möjliga att göra, ska höra med han innan jag riktar mig in på ett motiv! ;)

hehe vet hur de är :angel:

Men tragus kanske? :D

Har faktiskt funderat lite på det, om man vågar. Mina piercingar tar grym tid att läka och blir väldigt lätt irriterade, kliiga och jobbiga. Har fullt sjå med de jag har.

Däremot har jag funderat på att byta mina helix-stavar mot ringar istället. När man ligger och gnider mot kuddarna på natten har de en tendens att liksom luta, vilket gör att själva hålet med tiden blir snett, och kulorna hamnar mycket närmare varandra än det är meningen, vilket inte är snyggt.

Min smiley var faktiskt på väg att vandra ut lite.. men bytte till "stav" och hade det 2 dagar, satt sedan i en tjockare ring (1,6 mm) och nu har den läkt fast på ursprungliga stället:banana:
Tror bara att om man har lite koll på den, och ibland har stav i (blir inte så mycket rörelse då, mer uppåt i sådana fall (stället för tyngd nedåt som annars) och då stannar den ju:D

nu har ja gjort de för andra gången! en piercing i naveln. (fick ta ut den första pga mitt okunniga x piercade mig) men nu sitter den där o ja va inte ens nervös. och ja är livrädd för nålar!!

Nu har ja en fråga me. ja piercade mig i onsdags. och ja skulle vilja sola i solarium på fredag då har ja haft piercingen i över en vecka. kan man göra de? el bör man avstå?

hehe oki, ja för piercaren sa att ja inte skulle göra de innom de närmsta 2 veckorna. men ja har inte riktigt fattat varför? va kan hända om man solar?

kl

Till alla er med töjningar, får ni också problem på vintern med att hålkanterna blir torra, spricker och det börjar vätska sig och blir nästan småsårigt?
Jag brukar byta mina metalltunnlar mot plast-pluggar för att minska på kylan, men de bråkar fortfarande. Nu är mitt vänsteröra så sprucket och rött och jobbigt att jag har fått gå ned till 8 mm (från 10) och hoppas att det ska kunna läka ifred. Är det någon som har några tips på om det finns någon kräm man kan använda för att motverka eller lindra detta jobbiga och smärtsamma pyssel? Har testat med helosan men det fungerar inte riktigt.

kl

Till alla er med töjningar, får ni också problem på vintern med att hålkanterna blir torra, spricker och det börjar vätska sig och blir nästan småsårigt?
Jag brukar byta mina metalltunnlar mot plast-pluggar för att minska på kylan, men de bråkar fortfarande. Nu är mitt vänsteröra så sprucket och rött och jobbigt att jag har fått gå ned till 8 mm (från 10) och hoppas att det ska kunna läka ifred. Är det någon som har några tips på om det finns någon kräm man kan använda för att motverka eller lindra detta jobbiga och smärtsamma pyssel? Har testat med helosan men det fungerar inte riktigt.

Det är allmänt känt att även örsnibbar förfryser och ibland kan det så så illa att vävnaden runtom lider av köldskador vilket kan innebära att man måste in till sjukan och ta bort den döda huden.

Ska man ha metallföremål på vintern se till att täcka dessa, eller så tar du det säkra före det osäkra och byter till plast, ben eller något som inte är metall/tungt. Använd helst inga tunnlar heller. ;)

Trä är inte bra heller förvisso, kan orsaka mer skada än nytta!

Prova koksaltlösning istället för helosan, inte lika "fett", "kladdigt" eller "dryg" eller vad man nu kan kalla helosan.

Senast ändrad:

Som sagt så använder jag plastpluggar, dvs inte tunnlar, under vinterhalvåret, och går alltid med mössa när jag är ute, är så lättfrusen av mig.

Blev rekomenderad att testa trä för att det tydligen skulle andas bra osv, men hittade inte snygga träpluggar. Vad är det som skulle skada med trä? Bara hört positiva saker om det.

Som sagt så använder jag plastpluggar, dvs inte tunnlar, under vinterhalvåret, och går alltid med mössa när jag är ute, är så lättfrusen av mig.

Blev rekomenderad att testa trä för att det tydligen skulle andas bra osv, men hittade inte snygga träpluggar. Vad är det som skulle skada med trä? Bara hört positiva saker om det.

Många träer är allergiframkallande, vissa har eteriska oljor (som kan orsaka en frätningsprocess). Trä går att ha om man är säker på att träet har blivit behandlat korrekt innan men idag används det bara ett skick utanpå så människan inte kommer i kontakt med dessa oljor, och det som är allergiframkallande. Men när ytterskicket spricker så kommer kroppen i kontakt med träet och det kan som sagt ge de mest oanade konsekvenser än vad man räknat med. Det man kan göra är att köpa säkra träpluggar från säkra försäljaren (dvs: de som inte bara har gjort ett skicket är mer än en hinna från plugg-människa)!

Det var jag faktiskt ganska ovetande om, vet att de blir behandlade med oljor, men att det var så pass allergiframkallande visste jag inte. Tur att man inte köpte träpluggar då ^^

HJÄLP!

Jag har en tragus som jag dumt nog satt in ett vanligt örhänge i detta har nu fastnat i örat halva hänget är inne i. Jag fick panik och drog av själva blinget på något sätt vad ska jag göra min syster, vår granne ja många har försökt och det gör bara ondare!

den sitter som j**vla sten vet inte hur jag ska förklara, ska bara samla mig och försöka igen men är rädd att det ska bli ännu värre

örhänget har alltså gått sönder i örat om man säger så och typ vridit sig det är skarpa kanter så det gör ont hänget är i silver så det borde ju vara starkare än så? Tydligen inte ..

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka