Piercingar

Sv: Piercingar

DEAL! har en hmm 8:a på bilden, tror den blir lagom i hästsko och när den sitter i "på riktigt" bara fejkat på bilden ju;)
Har en 10:a hästsko i nu.. lite stort.. men visste inte om det skulle svullna och så:D

I know :D Har en 10 mm 1,2 hästsko i nu, ska ha 1 veckas tid, sen byta till en 8 mm 1,2 hästsko... och sen för det mesta ska jag ha en stav i. Sen bara hästsko när man vill vara "extra fin":D

Ah :)

Jag hade samma tanke som du från början, att bara ha ring vid speciellt tillfällen för att minska slitage, men ringen som jag har är så liten att den är görkrånglig att byta så jag har haft den konstant.

Jag har en 1.2a som är 6mm och den sitter perfekt:laugh:

Update!
NotlikeI gjorde minsann en smiley på mig idag!
Jag är numera ett levande bevis på att man kan ha smiley OCH snusa;D
183325_10150092275862475_709742474_6408931_4780481_s.jpg

pssst!!!
Vet du!!! I veckan smäller det :bump:
Har suttit och festat hela natten med min tatuerare och nu även blivande piercare och planerat :d

snyggt snyggt snyggt !!!! kan du kan jag ;)

Börjar banga på mina percing idér :mad:

Btw min i bv som jag tog förra veckan kliar något förbannat just nu:confused: normalt??

Ska väl berätta att min blev inflammerad=/ Fick ta ut ringen. Men Jag skötte munhygienen exemplariskt, så jag tror ringen var för stor (1,6 8mm)
Funderar på att göra om, med en mycket mindre ring alt. stav :p

Du ska ha större diameter på ringen misstänker jag, och smalare :)

Jag har iaf bytt nu... och min är läkt (antar jag då det ser så ut och inte gör ont?)

jätte korkad fråga men hur märker man att det är inflamerat där??

Det läker, därför kliar det :)
Och inte banga nu!!

Jag får tyvärr backa denna veckan. Grabben fick för sig att ta lite ledigt och ha stängt de dagar denna vecka jag kunde. Och idag drar jag till Göteborg för att jobba på GHS.
Men den som väntar på något gött ;)

Men buke är dum! postar inte mina svar :(

Hehehe du har säkert rätt :D
Man kanske ska ta i tungan eller nått mindre farligt först :p

En kompis till mig berätta att hon hade haft ring fast åt andra hållet och hon tyckte den var tok meningslös och dessutom bara i vägen:confused:

Hahaha ja jag fattar inte dom är aldrig där när man är sugen :mad:

Varför skulle tunga vara mindre farligt?
Där om någonstans är det väl risk för infektioner om man inte är noga, dessutom finns risken att det nöter på tänderna.

Tänkte mer att de läker fort och kanske inte gör lika ont som på nedre delar :)

Något annat förslag på en piercing som inte "syns"?

Ahh i see har bara haft infektion i öronen därför jag liksom tänkte hur de artade sig :)

Jag måste bara fråga, eftersom jag såg att du hade en i kappan.. Är den horisontell eller vågrät? Eller vänta, jag vet ju knappt vilken som är vad själv, så jag formulerar om lite och frågar istället om den är längsmedgående eller tvärs över?
Är själv sugen på att göra en längsmedgående.. :d Är ju så snyggt!!

Men hur vågar ni göra i tutten!? :eek: Jag skulle också kunna tänka mig att ha en där (vore ju lite snyggt med tutte, navel och kappa), men nä, det verkar ju göra jätteont! :crazy: Haha jag blir ju nervös bara jg tänker på det ju :p

Vi får se om jag hinner med en till nu innan sommaren, eller om jag väntar till i höst med mera piercings...

Tycker oxå de är himla snyggt:d vi får våga ihop ;)

Bröstet var inte alls så farligt :D Tyckte de var värre att ta i brosket i örat i sådant fall. Även om inte de heller kändes speciellt mycket :p Så go for it :D

Btw :love: din prof bild :D:d

Ja, det får vi göra! Fast jag tycker inte att det känns så farligt att göra en i kappan, det är ju liksom bara en liten hudflik man ska igenom... Värre är det med just tutten, där ska man ju igenom så mycket mer..! :eek:

Jag har ju haft en i brosket i örat, och det gjorde ju inte särskilt ont. (det är ju när smycket är i som det är värst!). Men jag har svårt att tro att det inte ska göra ondare att göra i tutten än det gjorde där.. Åh, jag känner mig jättefeg!

Visst är den snygg!? Hehe :d:D

*kl*

Vill ni ha septum, vill ni veta hur ni ser ut i septum utan att hålla på i PS eller liknande? Eller vill ni bara ha ett septum för skojs skull över en kväll? Och har du cirka 4 timmar över? ;)

Vad du behöver:
- En septumpiercing i hästskoform (som inte går runt som en försluten ring)
- En avbitartång
- En kastrull och vatten
- Ögonfranslim

Gör såhär:
*Koka upp vattnet och lägg i smycket. Låt det koka i ca 3 timmar. När det är gjort så tar du upp smycket, men akta dig! Metallen är jättevarm.
*Ta tången och bit av smycket på mitten. Se verkligen till så att du inte får några vassa kanter som kan riva dig.
*Låt smycket svalna, sedan tar du på rikligt med lim på ändarna som du knipsade av, och sedan är det bara att sätta smycket på plats!

_________
Ska när jag har tid försöka göra en fejkseptum samt fotodokumentera! Lägger väl upp resultatet här ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 586
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stora canvasburar
  • Kattbilder #10
  • Mellanpudel

Hästrelaterat

Tillbaka