M

mentiroso

Jag vet att jag e lite efter, men vet man vem det var som köpte Pialotta?

Hrmm, det är ingen som har köpt mig, ännu...
Lägg ett bud så får jag tänka på saken!
:D

Har hört att det är nån "snorunge" som ville ha en dyr häst som hon kunde rida när hon gått ur skolan.... Stämmer det`?

Den kommentaren kunde man ju väntat säg, att det minsann var en dum snorunge som inte kan rida som köpte den.. Svensk avundsjuka :angel:

Nej men jag vet inte vad det är för tjej men det har väl gått hyfsat för dem och hon tävlar ganska höga klasser? Stämmer DE?

För övrigt var det väl en tjej som inte ens har gått ut collage som köpte Fein Cera?

Det har ju iallafall gått sämre för henne än för Rolf-Göran :devil: (säger Lenis som älskade det ekipaget)

Ja det var ju nån ung tjej som fick Fein Cera av sin pappa.. Huianamej, nån svinrik pappa var det iaf :o Sen har ju Lars Parmler uttalat sig smått spydigt över hennes ridförmåga och det där med att köpa till sig framgång.. :angel: (Och jag tror på honom då han väk är en miljon gånger mer insatt än jag :) )

Det har säkert gått sämre för henne än med RG, men skulle du låta RG rida din häst så kan jag lova dig att det skulle gå fan så mycket bättre än när du gör det.

Tatyana har även en till häst som heter Fine Kiss elle nå liknande som hon red VM på .
Första gången jag såg henne rida Pia lotta så blev jag nästan mörkrädd..red urdåligt... flaxade hit o dit osv..
men vid nästa tillfälle så hade hon tränat elle var mindre nervös elle nått..för då red hon mycket bättre.
snorunge kanske hon är men pialotta såg ut att trivas med henne o d e väl ändå d viktigaste.

Lars Parmler uttalat sig smått spydigt över hennes ridförmåga och det där med att köpa till sig framgång
det där har jag lite svårt att förstå. Visst är det mycket mer beundransvärt att börja från scratch, men samtidigt om man nu är rik och vill tävla på hög nivå, varför skulle det då vara fel att köpa en färdig "storhoppare"?

Hennes andra häst Fine Kiss är i alla fall jätte fin :love:
komentatorerna (parmler) sa vid ett tillfälle att hon har två hästar av världsklass och med lika kapacitet. Och jag håller med honom, jag tycker Fine Kiss är finare än Pialotta. Hon hoppade helt klart bäst med Roffe
:bump:

Re: Ridförmåga

Det är Jantelagen.
Det var samma snack när fam Velin hade köpt Quidam de Revel.
/P

Nä så kan du inte säga, jag tycker inte alls att hon rider dåligt. Rider man VM så rider man inte dåligt iallafall, man skall ju åtminstone parera sig emellan hindren och klara av dom trixiga avstånden och bara det är ju en konst i sig.
Sedan är hon inte så gammal runt 21? Hur många 21 åringar i Sverige rider VM???

Det är väl inte så konstigt att det gick bättre för Roffe med all den rutinen och alla dom åren på hästryggen och alla hästar och hingstar han har tävlat, så det är väl lite taskigt att jämföra med en 21 åring som kanske ridit ett 10 -tal hästar i sitt liv.

Sedan rider hon bara på helgerna och på tävlingar eftersom hon går i skolan och att då rida VM och WC tycker jag är en bedrift med tanke på hur lite människan rider, Hur många hade klarat av det???

Sedan att hon har pengar i drivor och därför har kunnat köpa denna häst för 40 miljoner eller vad nu det var är väl en sak men det tar en automatiskt inte till VM eller GP eller WC eller ens 1.60 så någon talang måste det döljas därbakom för det är ganska svårt att rida emellan hindren oxå på den nivån.

menar inte att hon e dålig fio..
utan första gångem jag såg henne så red hon dåligt..enligt mej..men d va ju för att jag såg alla andra världsryttare... men hon klarade d ju bra..domd är banorna e intelätta o ja skulle aldrig sätta mej o rida en 160 bana..även omja hade en VM häst..
o den andra gången jag såg henne så red hon mycket bättre... d e väl inte o säga att hon e dålig?? elle.. :confused:

håller med dig.

jag har också hört något om att hon inte klarade hästen så bra, men vad vet jag.
bätre än de flesta andra här rider hon nog.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ingen rår på den svenske världsettan Henrik von Eckermann som nu toppar världsrankningen i hoppning för 26:e månaden i rad.
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka