Re: Carnute

Nu har jag tänkt och tänkt idag... och kommit fram till att min definitiva favvo-dyrk-dräggelhäst heter Quidam de Revel. Å vad han är vacker, snygg och stilig, Finaste temperamentet och bästa hoppet. :love: :love:

Och det blir komiskt när man tänker på vem som äger honom!
:d

Ja om ni nu ska sitta å nämna en massa gamla favoriter så måste då jag nämna den största av dem alla... Milton.... tusan vilken häst det var... :love:

Och jag är så konstig att jag inte alls fattar VAD som var så fantastiskt med Milton! :D :o
Visst, en mkt fin hoppehäst, men jag kan räkna upp massor med hoppehästar som är lika fina! :angel:

Synd bara att inte Caroline Bradley hann tävla honom själv. Va kul det hade varit med en tjej som läxat upp hela ryttareliten! :)

Va! Är inte Milton alla tjejers drömprins?
Vit, atletisk, välmusklad, hoppade som "en gud"... :d

:banana:

:D
Men jag är ju inte "tjej" längre, och hade slutat vara det redan när Milton var i sin karriär. Jag var KÄRRING redan då ju! :angel:

Så ska jag behöva båt eller hakklapp, så visa in Darco eller Goldfewer! :d :d

Fast visst var det lite konstigt att hon fick rida VM?

Det hade hon kanske inte fått om hon inte haft drivor med pengar bakoom sig? Samma sak med hennes WC-starter....

Fast dåligt rider hon knappast. (Undrar vilken nivå jag hade varit på om jag hade två hästar á 40 mille styck :banana: )

Appropå Milton...

När Whitaker red Gem Twist under en WM-final :love: Vad knäckande det måste ha varit för Best eller vad amerikanen nu hette. Gem Twist gick från att vara rätt ordinär (hur ordinär man nu är när man tar sig till VM-final) till att bli läckraste hästen i sta'n... och ja, Milton var där

Jag har också sett Michael W rida Amanda. Hon var inte helt fel IRL

Re: Gem Twist

Gem Twist var inte ordinär alls, han var bästa hästen under VMet. Såå jäkla bra rider inte JW.

Amerikanska hästar abonnerar på att vara bäst i VM, sist var det ju Fein Cera.

Lite sent in i disskutionen kanske men ytterligare ett Carnute fan. Är också svårflirtad vad gäller hästar generellt men Carnute.... :love: Har tänkt flera gånger när jag vetat att det varit Carnute att han är snygg och så när jag dessutom slog på TV mitt i en sändning och reagerade direkt på den häst som hoppade att den var skitsnygg och fattade under rittens gång att det var Carnute (inte så himla lätt att se skillnad på alla bruna hästar på en 14 tums tv), då visste jag att han var min favvo.

Funderar på att betäcka mitt sto nästa sommar och då är det Carnute som gäller. Vill ha en lugn och trevlig hingst och han ska tydligen vara väldigt trevlig dessutom. Funderar bara på hur man gör med hingstar som inte finns med i hingstkatalogen.

Tydligen så måste man vara rätt "stadd i kassan" för att betäcka med Carnute, för han är visst rätt dyr!

Men vad kul om du får ett Carnuteföl! :)
Då MÅSTE du sätta ut bilder här så vi får se underverket! :)
Vad är det för stam på ditt sto?

Har du hört eller sett någon siffra på vad det kostar? Det var bild på en Carnute-avkomma i senaste (ev näst senaste nu) Ridsport under avelssidorna. En gråskimmel, jättesnygg!

Jag har en arabkorsning där pappa är ren arab bakåt med hyfsad härstamning, ee: probat. Mammans härstamning är dessvärre okänd. Hon är väldigt snygg och fantastisk trevlig och hittills helt skade och sjukfri.
Här är tre bilder på henne. Du får kopiera länkarna, funkade inte att bara klicka på dem.
http://community.webshots.com/s/image10/1/7/51/148010751RHfAuK_ph.jpg
http://community.webshots.com/s/image2/9/24/84/41492484IWFEro_ph.jpg
http://community.webshots.com/s/image10/1/83/19/148018319kMpnrT_ph.jpg

Asså ja tyckte den dära Svarta hästen var duktig förr..vad tusan hette den, har för mig att den vann OS och den var bara 1,58cm hög ...humm....något känt namn var det!

Någon som har en anning om vad det kan vara för häst??

Låter som en fin häst du har! :)

Jag hörde av en kompis att det rörde sig om över 40.000:- att få en Carnutebebis. :crazy:

Kan det vara den lille franska Jappeloup du menar?

Han tävlade i världscupfinalen i Göteborg. Det stod mellan honom och hästen Big Ben som var runt 180 cm hög.
Lite "David och Goliat". :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ingen rår på den svenske världsettan Henrik von Eckermann som nu toppar världsrankningen i hoppning för 26:e månaden i rad.
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka