Re: Ridförmåga

Det minns jag inte exakt, men Quidam var ju en av världens bästa hästar då och T.V var relativt okänd så kommentarerna var beska.

men jävlar va de har fått på käften nu!!!

De som uttalade sig negativt om T.V. alltså...'

Bara jag som är dööökär i Carnute???

"Snorungen" rider ju i klasser mot världsryttarna med KANONRESULTAT! :)
Har sett henne få endast ngt pet på banor där andra har haft MASSOR med fel.

Men håll med om att det är MKT tillfredsställande för oss alla som gillar fin hoppning i världsklass att obegränsat med pengar är härligt när det kombineras med ryttartalang! ;)

Ja herregud hur han RED där i början Tomas Velin! :crazy:
Och nu är han en av världens bästa ryttare! :bow:
Och min favorit! :love:

Han har ju bevisat att om man är ödmjuk och beredd på HÅRT arbete, så kan man bli hur bra som helst! Även om talangen sitter "långt inne"! :bow:

Här har du ett Carnutefan till! :love:
Jag är "svårflirtad" när det gäller att bli "kär" i hästar, men Carnute är så fin att jag får tårar i ögonen när jag ser honom! :love:
Jag som är jättegammal skulle bli som en fjantig unge om jag bara fick KLAPPA honom! :o

Re: Carnute

Snart får vi be Gunnar om ett eget forum, "Carnute-lovers" eller nåt i den stilen :D

jag hade :cry: ett sto som var nästan en kopia av honom och hade en innerlig dröm om att betäcka henne med C. Tyvärr fick det stanna vid en dröm. Så därför blir jag alltid lite lessen när jag ser honom, den "lille" läckre brune.

hmmm, ingen dålig idé med ett forum bara för oss!!! *ler*

Men han ÄR en otrolig häst, både otroligt snygg och med en hoppförmåga att dör för!!! Tycker det är jätteskoj för T.V. att han får de framgångar han får med denna häst, det är dom värda både han och hästen!!!

Det vore ngt va?! Ett "dyrka Carnuteforum"! :D
Vilka har du "dyrkat" innan Carnute kom? Jag för min del dyrkade (och dyrkar fortfarande) Ratina Z. Det är hon och Carnute som haft "dyrkeffekt" på mig! :bow:

Ja Ratina var fin. Särskilt när hon sprang lös på OS i Barcelona (var det där?) när LB (var det han?) sprang på backen med träns och allt i handen!

Re: dyrk-häst

jo, och så fanns det en fransk häst, hon var ljus fux och ganska ful och hade en klumpig fransos på ryggen. Hon reds utan alla extraremmar och gick inte på tygeln, har för mig att hon kickade lite ibland också... Men henne gillade jag.
Kommer du ihåg dem?
Det var nog ungefär samtidigt med Ratina

Ni kan inte sitta här och glömma sen vackraste av dem alla. It´s Otto :love:

Var det inte han som hade en så gullig bläs?!
F-n nu börjar man låta som en ponnyunge, gammal kärring som man är! :o

När vi ändå pratar dräggelobjekt, så måste jag ju även få nämna DARCO! :d

Personligen förstår jag inte alls all Miltonhysteri som var! :smirk:

Japp en sned bläs och världen längsta ben och så hoppade han Geoff Billingtom ur sadeln hela tiden.

"Lilltjejen" är delvis uppkallad efter honom... har jag gått för långt nu?? :o

Darco var snygg, men han var lite väl mycket häst och lite väl tjurskallig också.. ;)

Ja, It´s Otto var rolig att se och med humoristiske GB på ryggen hade de alltid stor show på banan.

Jag har också sett Gina Lollobrigida (Som Agneta Lindelöv har nu) en gång i Holland. Det var en tidshoppning för unga hästar och Franke Sloothak red "flat out" på varenda hinder, inte en enda förhållning såg det ut som. jag glömmer det aldrig, hon var stor och svart och han var min idol

Det SKA vara så mkt häst! :d

Inte har du gått för långt, jag tycker vi fortsätter vårt idolhästprat en stund till, för då kommer alla tro vi inte ens fyllt 15 än, och vi får känna oss JÄTTEUNGA! :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Ingen rår på den svenske världsettan Henrik von Eckermann som nu toppar världsrankningen i hoppning för 26:e månaden i rad.
Svar
0
· Visningar
224
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
71
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 351
Senast: fio
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka