Photoshop..

J

juveeel_

SNÄLLA, lägg inte denna under dator. Det tar mega lång tid att få svar där!

Hur gör man på photoshop för att tex. få blå ögon när man har allt annat svartvitt? :crazy: ngn som vill tipsa om grejer man kan göra på photoshop för övrigt? :angel:
 
Sv: Photoshop..

du markerar det området du vill färga och klickar på hue/saturation lr vad det nu står ;) klickar i colorize och ändrar reglagen ;)
 
Sv: Photoshop..

Okej, nu kan jag förklara lite nogrannare. Jag fick göra min bild svartvit först, dvs, ändra till gråskala, kasta färginformationen. Sen markerade jag själva regnbågshinnan (eller helt enkelt det som ska färgas) och gick in på Image- adjustments- saturation. såg till att colorize och preview. sen är det bara ändra reglagen hej villt ;)

visar.jpg
 
Sv: Photoshop..

Vill du ha det helt verklighetstroget dublicerar du lagret, gör det översta svartvitt, och använder sen suddgummit för att sudda ut det ögonen i det översta lagret för att få fram färgdetaljer.
 
Sv: Photoshop..

Jag brukar göra så här: Makera det som ska vara i färg, gå in under "Markeringar" å ta omvänd (jag har på svenska). Gör den "nya" markeringen sv/v...
 
Sv: Photoshop..

Jag lyckades :D Tyvärr kan jag inte visa resultatet, som jag f.ö blev ganska nöjd över, eftersom jag itne vill visa bild på mig ;)
 
Sv: Photoshop..

använd snabbmaskningsäget.

välj en pensel, klicka på en av ciklarna längst ner i verktygslådan, och börja måla på det du vill markera, klicka på den andra av cirklarna, och ta markering -> omvänd markering. så har du markerat bara det du målade på. men ett tipps är att arbeta i flera lager och använda suddgummit som zewz za.
 
Sv: Photoshop..

YlvaG: Hur gör man såna där Änglavingar som du har på din Visningsbild på katten? :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 381
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 485
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp