Petit Brabancon

Sv: Petit Brabancon

JAG !

wow att det finns folk som vet vad det är ? inte så vanlig ...

hur kommer det sig att du vet vad det är för ras ? om 50 st varge dag frågar om de klappa så vet ca 1 vad det är för ras .

Det var min kusin som skaffade en först. Ljuvliga vovvar. Var har du köpt din? "Min" är född hos Griffmakers. :) jag ska hämta honom om några veckor. :love:

hon kommer från landkrona "bellechique's kennel"

Okej, hur kommer det sig att du valde Petit Brabancon? Har du bild på henne? Hur gammal e hon?

inga bilder på den här datorn man kan fixa senare . hon är nu 11 månader
din ?

hade kollat på massa raser och föll bara pladask .. så när vi va och hälsade på kenneln så blev jag förälskad ..

petit_brabancon.jpg

Den på bilden ovanför e inte min. Jag har inte hämtat min än men jag ska hämta hem honom om ca 4 veckor. Jag tog en bild på honom idag.

Det är han som är till höger.
DSC_0980.jpg

Senast ändrad:

Japp nu har jag bestämt mig :) det ska bli jättekul. Jag vet ite hur jag ska kunna vänta så länge. ;)

taa ... dom är ju bara så gulliga när dom är valpar .. min kom i vintern så hon hade en strumpa på sig som jag hade klippt till lite ... ni kan inte ana hur söt hon va :D

nu är hon ju lite större ( även om hon är ovanligt tunn för sin ras ( väger 3,5 kg vid 11 mån )) och gör sina små söta griffon ryck i soffan ... ( från armstöd till armstöd i hundra nitti samtidigt som hon morrar och skäller och piper ) hon leker på lite udda sätt hon ...

Hihi vad sött. :) Jag kommer att shoppa hysteriskt med kläder och halsband tror jag. :o

hehe min har sin uppsättning täcken och halsband hon med :) men hon fryser oxå ordenkligt på vintern = overall med tjockt täcke över.

Åå vad kul det ska bli. :) Jag känner mig som när man var liten och längtade efter julafton. :D

Fulaste hudras som finns är min högst personliga uppfattning. Svärmor har en ... en riktigt otrevlig, ful sak!!
Gillar inte småhundar och speciellt inte om de har underbett och intryckt nos... uuuuäääärrrrkkkk äckel!!

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 741
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 968
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 042
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar