L
Lord Owen
Sv: Pessoas longeringssystem??????
ancan skrev:Lord Owen skrev:Du hade tur som hade chansen att surpla i dig sådana kunskaper. Alla har inte den turen.Men alla gamla hästkarlar har inte rätt heller, man ska inte låsa sig varken i de gamla kunskaperna eller de nya.QUOTE]
Men då får man söka upp kunskapen!!! Våga ringa och fråga kunniga personer i din närhet...
Alla gamla kunskaper var inte rätt, en del nymoderna kommer oxå att visa sig vara fel i framtiden...
Men vana och långvarig tränig är en enorm kunskapskälla, det kan man aldrig läsa sig till..
Det är genom sina egna misstag(och förall del, en del andras oxå) som man lär sig!!
Om någon kan undgå att begå misstag, genom att jag kan berätta om mina egna så är jag jätteglad...
Ja, det är så JAG lärt mig allt jag kan (som för dens skull inte är mkt i det stora hela). Jag har fått anstränga mig (och blivit begåvad med en häst som är en levande "Håll hästen frisk" men det är en annan sak) sedan jag började med hästar för att lära mig saker, men jag vill påstå att det bara gjort saken roligare. Däremot sväljer jag aldrig folks åsikter med hull och hår, jag föredrar att höra så mkt som möjligt och ta reda på så mkt som möjligt från olika håll och sedan bilda min egen uppfattning.