Personvåg i lutande hus

Jag bor i ett mycket skevt hus och innan när jag hade en gammal digital våg (ca 20 år gammal) så kunde det diffa beroende på vart på golvet vågen stod. Men så fick jag en ny våg med en massa funktioner, tex mäter fett, ben, vätska etc och nu diffar det ingenting. Tyvärr. Det var roligare när jag kunde flytta vågen och gå ner 1,5 kg. :angel: Den nya vågen är väldigt elak och berättar för mig hur mycket fett jag består av.
 
Jag bor i ett mycket skevt hus och innan när jag hade en gammal digital våg (ca 20 år gammal) så kunde det diffa beroende på vart på golvet vågen stod. Men så fick jag en ny våg med en massa funktioner, tex mäter fett, ben, vätska etc och nu diffar det ingenting. Tyvärr. Det var roligare när jag kunde flytta vågen och gå ner 1,5 kg. :angel: Den nya vågen är väldigt elak och berättar för mig hur mycket fett jag består av.

Haha, jag undviker elaka vågar. Vissa saker är bäst att inte veta 😇
 
Jag bor i ett mycket skevt hus och innan när jag hade en gammal digital våg (ca 20 år gammal) så kunde det diffa beroende på vart på golvet vågen stod. Men så fick jag en ny våg med en massa funktioner, tex mäter fett, ben, vätska etc och nu diffar det ingenting. Tyvärr. Det var roligare när jag kunde flytta vågen och gå ner 1,5 kg. :angel: Den nya vågen är väldigt elak och berättar för mig hur mycket fett jag består av.
Är du nöjd förutom att den är elak? :laugh: vad är det för modell?
 
Min våg är också en sån elak som berättar fettprocent och muskelprocent och hur mkt skelettet väger (hur nu det går till) men den ändrar sig ändå beroende på var jag ställer den.
Men bor i väldigt gammalt o skevt hus. Inget rakt någonstans. :)
 
Då jag ännu vägde mig så var jag noga med att alltid ha vågen på samma ställe då jag vägde mig. Då gav den i alla fall ett resultat på hur mycket jag hade gått upp eller ner. Att de visade kilona inte stämde försökte jag strunta i.
Så gör jag med! Siffrorna är ju bara just siffror. Jag har till och med markerat på vårt badrumsgolv var vågen ska stå.... !
 
Jag bor i ett mycket skevt hus och innan när jag hade en gammal digital våg (ca 20 år gammal) så kunde det diffa beroende på vart på golvet vågen stod. Men så fick jag en ny våg med en massa funktioner, tex mäter fett, ben, vätska etc och nu diffar det ingenting. Tyvärr. Det var roligare när jag kunde flytta vågen och gå ner 1,5 kg. :angel: Den nya vågen är väldigt elak och berättar för mig hur mycket fett jag består av.
HUR går det till?? Hur vet vågen fettprocent, ben, etc?????
 
Jag blir förvånad över att det är så många som verkar väga sig regelbundet - varför gör man det?

Jag vägde mig regelbundet när jag en gång i tiden bantade men annars känns det helt ointressant att veta exakt vad jag väger. I mitt huvud känns det lite ätstört att kontroller vikten regelbundet men antar att det finns fler anledningar 🙂
 
Jag blir förvånad över att det är så många som verkar väga sig regelbundet - varför gör man det?

Jag vägde mig regelbundet när jag en gång i tiden bantade men annars känns det helt ointressant att veta exakt vad jag väger. I mitt huvud känns det lite ätstört att kontroller vikten regelbundet men antar att det finns fler anledningar 🙂
För mig är vägning bara en naturlig del av vardagen. Typ morgonrutin? Har alltid stått en våg i badrummet när jag växte upp, så det är lika naturligt som att borsta tänderna.
 
Jag blir förvånad över att det är så många som verkar väga sig regelbundet - varför gör man det?

Jag vägde mig regelbundet när jag en gång i tiden bantade men annars känns det helt ointressant att veta exakt vad jag väger. I mitt huvud känns det lite ätstört att kontroller vikten regelbundet men antar att det finns fler anledningar 🙂

Jag väger mig för att jag just nu "bantar". Väger mig inte i vanliga fall.
 
För mig är vägning bara en naturlig del av vardagen. Typ morgonrutin? Har alltid stått en våg i badrummet när jag växte upp, så det är lika naturligt som att borsta tänderna.
Men varför? Borsta tänderna gör man ju av en anledning men att väga sig ger ju inte något utan blir bara en extra grej att göra på morgonen.
Skulle det kännas jobbigt att inte kunna väga dig varje morgon?

Edit: menar alltså jobbigt på samma sätt som när man inte har hunnit borsta tänderna, nåt är fel och man känner sig lite off 🙂
 
Senast ändrad:
Men varför? Borsta tänderna gör man ju av en anledning men att väga sig ger ju inte något utan blir bara en extra grej att göra på morgonen.
Skulle det kännas jobbigt att inte kunna väga dig varje morgon?

Edit: menar alltså jobbigt på samma sätt som när man inte har hunnit borsta tänderna, nåt är fel och man känner sig lite off 🙂
Jag ställer mig på vågen samtidigt som jag smörjer ansiktet, så det tar ingen extra tid. Det är helt enkelt en rutin. Jag gillar siffror tror jag :laugh: nej, det skulle inte kännas jobbigt. Jag "glömmer" det ibland och det kvittar ju, jag väger mest troligt nästan samma sak imorgon eller nästa vecka ;)
 
Jag blir förvånad över att det är så många som verkar väga sig regelbundet - varför gör man det?

Jag vägde mig regelbundet när jag en gång i tiden bantade men annars känns det helt ointressant att veta exakt vad jag väger. I mitt huvud känns det lite ätstört att kontroller vikten regelbundet men antar att det finns fler anledningar 🙂
Jag tycker det är bra att ha koll på vikten, det är lättare och mera exakt än att anpassa energiintaget genom att bedöma hullet :)
 
Är du nöjd förutom att den är elak? :laugh: vad är det för modell?
Jag är skitnöjd. Det är en billig modell från Biltema. Men den har en app och den är skitbra. Man får lägga in hur lång man är och vilket kön och sen sköter vågen resten av skiten själv, på gott och ont. :eek: :angel: Men det är samtidigt riktigt nyttigt att veta, speciellt eftersom jag kämpar med att bli mindre fet.
 

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Wysiwyg
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp