Personvåg i lutande hus

Jag är skitnöjd. Det är en billig modell från Biltema. Men den har en app och den är skitbra. Man får lägga in hur lång man är och vilket kön och sen sköter vågen resten av skiten själv, på gott och ont. :eek: :angel: Men det är samtidigt riktigt nyttigt att veta, speciellt eftersom jag kämpar med att bli mindre fet.
Jag har börjat träna och det skulle vara kul att se om man får mätbart några muskler :laugh:
 
Jag skulle tippa på att så länge vågen kan stå stabilt, så är nog inte lutningen på golven tillräcklig för att ha mer än marginell effekt på mätningen.
Fast anaylsvågar på lab har inbyggda vattenpass som används vid kalibrering, så lutning påverkar nog. Fast hur mycket vet jag inte med kroppsvågar.
 
Men varför? Borsta tänderna gör man ju av en anledning men att väga sig ger ju inte något utan blir bara en extra grej att göra på morgonen.
Skulle det kännas jobbigt att inte kunna väga dig varje morgon?

Edit: menar alltså jobbigt på samma sätt som när man inte har hunnit borsta tänderna, nåt är fel och man känner sig lite off 🙂
Jag väger mig absolut inte varje morgon! Men under sommaren har jag gått upp i vikt och vill bli av med de obekväma kilona under hösten. Så jag väger mig en gång i veckan för att se om jag är på rätt väg. Jag har pajat ett knä och kan inte träna (springa) som jag brukade och behöver därför hålla lite koll så vikten inte skenar iväg. När jag springer behöver jag aldrig tänka på vikten, jag förbränner allt jag äter.

Jag ska alltså bara bli av med 5-6 kilon.
 

Liknande trådar

Hemmet Har blivit helt besatt av gamla jugend sängbord med marmorskiva, precis som resten av Sverige. :D De verkar svåra att få tag på och går...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Wysiwyg
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 170
Senast: kolblakkur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp