Jag har skrivit hur man enkelt kan göra för att få en vågrät uppställning av vågen, men du gör såklart som du villDet är ett gammalt hus, det lutar. Jag har bott där i 1,5 år nu, jag är rätt säker på att jag vet mer om mina golv än vad du gör
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har skrivit hur man enkelt kan göra för att få en vågrät uppställning av vågen, men du gör såklart som du villDet är ett gammalt hus, det lutar. Jag har bott där i 1,5 år nu, jag är rätt säker på att jag vet mer om mina golv än vad du gör
Jag har skrivit hur man enkelt kan göra för att få en vågrät uppställning av vågen, men du gör såklart som du vill
Om du vill kan du skaffa en fiskevåg/liknande. Plocka av dig kläderna när du kommer hem, stoppa i en kasse och väg.Skulle gärna ställa mig på djuraffärens/veterinärens våg, men vill ju helst väga mig utan kläder
Om du vill kan du skaffa en fiskevåg/liknande. Plocka av dig kläderna när du kommer hem, stoppa i en kasse och väg.
Jag har använt djuraffärens våg ett par gånger nu när simhallen varit stängd. Men jag är nöjd med att bara göra schablonavdrag för kläderna.
(I ena butiken var jag tvungen att fråga för den var undangömd i ett hörn, så hittade inte och då behövde jag ju förklara om stängd simhall osv. när jag inte hade något djur med mig. )
Får fundera på vad jag har som är planare än ett golv
Fast att lutning påverkar är ju inget unikt för mig. Det skiljer flera kg beroende på bar jag ställer vågen.
Funderar på om inte en hö-våg funkar? Hänga taket och klättra ner i ikeapåsen på krokenEn bit bänkskiva eller ett hyllplan? En stadig bok är förmodligen planare än ett (äldre) parkettgolv också. Sen beror det ju på hur man står på vågen, står man inte likadant med fotplacering osv kan det också diffa.
Fast egentligen är det märkligt att vi inte använder gigantiska fiskevågar, de har mycket bättre tillförlitlighet...
Överskrider ikeakassens maxvikt. Du får skaffa en bättre påse.Funderar på om inte en hö-våg funkar? Hänga taket och klättra ner i ikeapåsen på kroken
Jag ser det framför mig.. naken, hängandes i en sele i en krok från taket!Överskrider ikeakassens maxvikt. Du får skaffa en bättre påse.
Eller fallskyddsele som en häktar på kroken?
Fantastiskt, eller hur?Jag ser det framför mig.. naken, hängandes i en sele i en krok från taket!
Tar man bort "hö" ur namnet så finns det varianter från 100 g till 3 ton. https://www.vetek.se/krokvagar/pmJag kan erbjuda en kombo av hövåg och off shore-flytväst.
Fast vid närmare eftertanke tror jag inte hövågen tar mer än 40-50 kg? Flytvästen kan man vinscha 500 kg i, så den borde ju vara safe åtminstone.
Så gör jag med katten...Funderar på om inte en hö-våg funkar? Hänga taket och klättra ner i ikeapåsen på kroken
Värt att göra bara för att få en gunga hemma.Konstaterar nu att det finns rätt gott om tarerbara hövågar för upp till 100 kg i en rimlig prisklass. Skulle jag få för mig att skaffa våg hemma igen skulle det vara min lösning. (Dock inte med ikea-påse, utan en enkel brädgunga att sitta på. )
Den lösningen har även fördelen att man enkelt kan väga vandringspackning eller resväska. Inte tillräckligt bra noggrannhet för katterna dock, där får fiskevåg+påse vara den förhärskande lösningen även i framtiden.
Det finns ju rätt fiffiga gungor för hemmabruk i "vuxenaffärer" som alldeles säkert går att kombinera med vågVärt att göra bara för att få en gunga hemma.
Alltså, det var inte en sådan gunga jag tänkte invitera er alla till. Fast iofs, hade vi blivit ett gäng buke-svågrar då...?Det finns ju rätt fiffiga gungor för hemmabruk i "vuxenaffärer" som alldeles säkert går att kombinera med våg