Sv: Perfekta föräldrar? (långt)
Jag säger som du.. jag har underbara föräldrar! (räknar styvfar som pappa)
Dom gav mig inte en häst för att jag tjatat mig till den, utan för att jag visade dom att jag klarade av den och allt som följer med en egen häst. Men också för att jag "jobbat" ihop till den genom att hjälpa till där hemma med div. grejer som behöver göras på en gård.
Det var inte fråga om slavdriveri, kanske bäst att tillägga det
När jag ville börja åka slalom så var det inga problem heller, men jag fick nöja mig med ärvda skidor och annan utrustning.
Och så fortsatte det, visst fick jag prova på det jag ville.. men inte till vilket pris som helst! Med tanke på att vi då var 4 barn så tycker jag inte att det var så förskräckligt gjort av våra föräldrar.
Det jag kan irritera mig på när det gäller styvsonen så är det att inga ärvda grejer accepteras, det ska vara sprillans nytt oavsett vad det gäller. Kläderna ska vara märkeskläder osv.
För tusan, killen är 10 år !
Men det har säkert med min uppfostran att göra.. vill man ha något så får man jobba ihop till det! Inte bara komma och tjata och kräva..
Ville jag ha skjuts till en kompis så kunde jag i gengäld få bära in ved tex.. Ge och ta, var vad det handlade om.
Om jag jämför med andra i min ålder så kan jag inte se att dom är lyckligare än mig idag, trots att dom fick allting nytt.. att dom fick åka på utlandsresor mm mm.