pepparkakshus/byggnader

Remix

Trådstartare
Ska baka någon slags pepparkaksbyggnad idag. Släng in bilder/recept på saker gjorda av pepparkaksdeg. Gärna även ritning. :)
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Jag o kidsen bakade loss nu i helgen och det blev en Monstergrotta, där marsipanmonstren bor:

monsterbo1.jpg


monsterbo2.jpg


monsterbo13.jpg


Den stooora fördelen med just detta bygge var ju att alla vet hur korkade o lata monster är när de bygger sina hus...alltså behövdes varken ritning, planering eller raka linjer...vi bara bakade några pepparkaksflak, limmade ihop o dekorerade lite hipp som happ :D
 
Senast ändrad:
Sv: pepparkakshus/byggnader

Maken får varje år ett pepparkakshus av någon i sin familj.
Traditionen säger att han ska få ett på sin födelsedag.

Jag tyckte årets var jättefint.
pepparkakshuset.jpg
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Förra årets.. En borg!

n560051647_2177135_3905.jpg


Förrförra årets.. En kyrka

n560051647_2177136_4545.jpg


Har visat dessa förut, men alla kanske inte sett..
Har inte gjiort nått än iår.
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Har tyvärr ingen bild, men min syster brukar göra en borg varje år. Vet inte om hon använder samma mönster eller hittar på nytt. Sen skriver hon ut en massa gubbar från internet och befolkar den med, det brukar vara olika tema.

Min far brukar bidra med ett pepparkaksdass!
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Jag är djupt imponerad! Jag är glad om jag får ihop något som vagt påminner om ett hus. Jag bakar för att det hör till, annars hade jag aldrig försökt.
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

En genomgående imponerande takhöjd ger byggnaden en både ståndsmässig och mättande framtoning, tillräcklig även för ett större middagssällskap.

Men var ska man bo sedan då, när gästerna gått?
Snacka om att bli äten ur huset! :rofl:
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Vad hade han på taket på sin?
Gillar tavlan i bakrunden oxå ;)
 
Sv: pepparkakshus/byggnader

Skickar här några pepparkaksfoton av saker som min dotter gjort:

url=http://www.pixbox.se/pic30050659]
30050659.jpg
[/url]

 
Sv: pepparkakshus/byggnader

det är någon form av tuggummi som vi har på taket (fanns i en godisbutik här i lösvikt) (jag smakade akdrig på dom så vet inte exakt men han sa att det var det)

Tack =)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
764
Senast: Trott
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 586
Senast: Tualma
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 349
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp