Inkomst av tjänst? Det man tjänar av jobb? Varför ville man göra avdrag på det man tjänar eller har jag missat något? Hm, känns klurigt detta, men det använda inte längre så det kanske inte ens spelar roll?Inkomst av tjänst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inkomst av tjänst? Det man tjänar av jobb? Varför ville man göra avdrag på det man tjänar eller har jag missat något? Hm, känns klurigt detta, men det använda inte längre så det kanske inte ens spelar roll?Inkomst av tjänst.
Inkomst av tjänst? Det man tjänar av jobb? Varför ville man göra avdrag på det man tjänar eller har jag missat något? Hm, känns klurigt detta, men det använda inte längre så det kanske inte ens spelar roll?
Gör du aldrig några avdrag när du deklarerar?Inkomst av tjänst? Det man tjänar av jobb? Varför ville man göra avdrag på det man tjänar eller har jag missat något? Hm, känns klurigt detta, men det använda inte längre så det kanske inte ens spelar roll?
Nä? Det enda jag skulle gjort i år va för resorna till jobbet, men kom inte upp i summan för att få dra av så.Gör du aldrig några avdrag när du deklarerar?
Så nu är det alltså inget avdrag och man skattar inte när man tar ut pensionen eller hur har dom tänkt?Du minskar skatten på din inkomst nu (avdrag i deklarationen) och får betala den skatten senare när du tar ut pensionen. Om man då får en mindre inkomst som pensionär så blir skatten mindre, vilket är fallet för de flesta (om inte reglerna helt har förändrats då).
Så nu är det alltså inget avdrag och man skattar inte när man tar ut pensionen eller hur har dom tänkt?
https://secure.pensionsmyndigheten.se/NyaReglerForPensionssparande.htmlSå nu är det alltså inget avdrag och man skattar inte när man tar ut pensionen eller hur har dom tänkt?
Oh, just ja! Det var det banken "babbla" om i sitt meddelande om dubbel skatt. Nu trilla poletten ner.Nu är det inget avdrag och man måste skatta när man tar ut. Fortsätter man spara så får man förmånen att betala dubbel skatt. Så därför ska man inte längre använda det alls utan det finns andra alternativ.
Jag tror det var något som rörde skatten om jag inte missminner mig, och det ligger säkert något i det @Zaga skriver att de försöker sälja in sina andra tjänster.
Blir nog till att ta ett möte med banken snart och kolla upp vad som egentligen gäller.
Avdraget för pensionsavsättningen har minskat från 12.000 per år till 1.800 år för 2015
Det att det ska tas bort var den infon jag hade fått från banken.Och det pågår diskussioner om att den tas bort helt till 2016. Och på nivån 1800 kr finns det ingen anledning att behålla det alls.