Pelham eller Kimbelwick??

M

Mahogny

Vad är mildast?? Pelham bett med tungfrihet eller ett kimbelwick (Jaktkandar) med tungfihet??:crazy:

Sv: Pelham eller Kimbelwick??

Jag tror inte det ens finns pelham med tungfrihet, men om det fanns skulle jag gissa på att pelhamet var skarpare.

Sv: Pelham eller Kimbelwick??

Om man ska generalisera så har det bettet som har den största hävstångseffekten (ju längre underskänkel i förhållande till överskänkel) den största skärpan. Men det beror ju också på hur smalt bettet är och jag tror en massa andra saker också. Men som sagt generellt sett är det så.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: dukie
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 221
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård