Pekböcker för 1:åringar.

FadeAway

Trådstartare
Tänkte kolla med er vad som är poppis för barn runt året. Köpte Fia eliassons böcker i julklapp till plutt som då var ett halvår. Tänkte börja kolla på böcker redan nu. Men 0-3år känns lite ospecifikt. :P

Sv: Pekböcker för 1:åringar.

Vår ettåring fick en pekbok med djur nu i julklapp.
Det är även "päls" på djuren så man kan klappa dem, jättefin bok och han är stormförtjust i den.

Vi har en bok som kan skälla med valpar inuti, väldigt uppskattat:)
Fast han blir skitsur när man försöker läsa för honom dock:p

Mitt barn gillar Hej Dino, tror författaren heter Sarah Shepherd.

Några andra stora favoriter är en serie böcker från Rabén o Sjögren som heter Nyfikna Öron. Det är böcker om olika djur t ex Djungeldjur, djur på bondgården etc och på varje sida kan man trycka för att höra hur djuret låter.

Vi läste Bäbis-böcker av Ann Forslind från ca nio månaders ålder. I Bäbisböcker finns både en närvarande mamma och en närvarande pappa.

I ett årspresent fick vårt barn Knacka på och Ut och gå av Anna-clara Tidholm. De böcker kan man börja med vid ett år ålder och de håller länge.

Vi läste Bäbis-böcker av Ann Forslind från ca nio månaders ålder. I Bäbisböcker finns både en närvarande mamma och en närvarande pappa.

I ett årspresent fick vårt barn Knacka på och Ut och gå av Anna-clara Tidholm. De böcker kan man börja med vid ett år ålder och de håller länge.

Bäbisböckerna och Anna-Clara tidholms böcker läste vi också när dottern var ca 9 månader-1 år.
De känns mer givande än alla hårdpappsböcker med foton och knappt en textrad per sida. En ettåring förstår mer än man tror.

Nu när han snart ett och ett halvt gillar han Anna-Clara Tidholms böcker Knacka på, Ut och gå och Hitta på. Lagom mycket och enkel text, handling som är lätt att följa med i och fina bilder på sådant som han känner igen och gillar såsom hundar, barn, kaniner och blommor.

En sådan har vår son också och han gillar den.

Vi är med i Goboken och gillar de böckerna så här långt. Fina bilder och mycket att peka på och prata om.

Sjung med djur, Sjung med fler djur och Sjung med saker är också favoriter! (Även om det är lagom uppskattat av mig att behöva sjunga "min kära lilla ponny" ungefär 200 gånger per dag...).

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 688
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?