Pay & Cross

sita

Trådstartare
Den 21 maj är det Pay & Cross på Ted Velanders träningsbana i Flyinge

Se länk

Vilka ska dit?

Dottern ska rida 1.00, bra genrep innan Dagstorp helgen efter!

Sv: Pay & Cross

Det där låter ju toppen! Bra höjder att välja mellan. "Banvisning till häst" osv. :)

"Den har en ridyta på drygt två hektar. Här finns i dag drygt ett tjugotal hinder, både fasta och flyttbara." - Får de plats med allting på bara 2 hektar :confused:

Går det att hitta foton på banan någonstans? :laugh:

Vi var där häromveckan och tränade och allt är rätt så kompakt kan man lugnt säga.
Dock var det bra typhinder med ett rejält vattenhinder, upp-nerhopp, oxrar och stockar, men det är nog svårt att få flyt på en 'längre bana' då det är i en större hage allt är placerat i.

Superinitiativ av Pernilla o Ted!!!:idea::bow::idea::bow:
Hoppas det blir många starter och att ni somm har lite närmre än mig (ca9 timmar) tar chansen att få lite fler "terrängsprång" i kroppen!!

Sånt här behöver vi mer av i Sverige!:D

Jag tänkte vara med på min -05, men inte på pay'n'cross eftersom han aldrig hoppat en hel vanlig bana i sitt liv. Däremot på förträningen som hålls helgen innan för bla. dem som behöver ta fälttävlanstillägg på sitt gröna kort. Det har jag redan men som sagt, hästen är lite väl grön för "tävlingen".

Han hoppade sitt första "fasta" hinder idag, en bank med upp/nedhopp. Gick kalas!

Jag såg banan igår, den är som sagt kompakt och väldigt basic. Men, för en sån som min är den perfekt. Sedan får man väl avancera till Skatteberga eller Flyinge.

Jag ska dit och rida 100 eller *-ig. Har hästen på skrittavstånd från banan och har redan tränat där tre gånger. Det är en mycket bra och genomtänkt träningsbana med många olika typhinder och variationsmöjligheter.

Pay & Cross er jo ikke en tävling... så går det fint at komme i vanlige, daglige ridklär?

Visst gör det det! Man rider ju sällan i "tävlingskläder" dvs kavaj och vita byxor i terrängmomentet ändå. Lite stil ska man väl tänka på eftersom det är stilbedömning. Ren och snygg tycker jag att man gott kan vara när man är ute på sånda här äventyr :)

//Sita

Nu har vi varit på Pay & Cross. Hur kul som helst:D

Dottern startade 1.00

Först var det uppsutten bangång med hindervisning för både häst och ryttare.

När det var dax att starta så fick men hoppa några språng på ettan innan man startade. Banan var omväxlande med bra linjer och tre rejäla galoppsträckor.

Det var stora stockar, björkoxer, spets, bred grav med stock över, Vattenhinder med upphopp - 1 galoppsprång - smalhinder, och en läcker linje med bank + bank + räcke + bank! Häftigt! Totalt 17 hinder.

Efter ritten fick ryttaren muntlig kritik och möjlighet att hoppa om vissa moment. Med sig hem fick man ett protokoll med ömdömet. När ekipaget lämnade banan fick hästen en morot och ryttaren en dricka. Sånt gillar vi!

Tack för en härlig tillställning, vi kommer gärna tillbaka.

//Sita m dotter

Tyckte också att det var mycket lyckat. Är väldigt glad att jag åkte dit. :)
Härliga hinder och en rolig bana.

Der var en fotograf til Pay & Cross... ved nogen, hvem det var?

Åh, det låter hur roligt som helst!

Perfekt för en dressyrtant som mig. Om jag nu kommer hem nån gång och skaffar mig en häst!

Det var hur roligt som helst :D

Hojta till när du hittat en kamel så kan vi åka dit tillsammans.

Jag kör förbi banan minst två gånger om dagen, så jag kan stanna till och fota om ni är nyfikna. :D

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 173
Senast: Ajda
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 106
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 889
Senast: ameo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar