J

juhhanna

Jo det är så att jag rider en islänning, och jag brukar rida i skritt, trav, galopp och tölt. Men jag har fortfarande ingen aning om hur man rider i passgång eller hur ens den gångarten är. Vet någon lite grann om pass så svara gärna. :rofl:

Sv: passgång

Jo det är så att jag rider en islänning, och jag brukar rida i skritt, trav, galopp och tölt. Men jag har fortfarande ingen aning om hur man rider i passgång eller hur ens den gångarten är. Vet någon lite grann om pass så svara gärna. :rofl:

Pass är när hästen tar vänster bakben & vänster framben samtidigt och höger bakben & höger framben samtidigt. Precis som kamelerna :rofl: Hästen måste ha denna gångart i sig, dvs vara femgångare för att klara detta, samt att den måste ha mycket styrka, muskler och kraft för att kunna gå i riktigt flygande pass :)

Ta hjälp av någon som kan detta ifall du vill lära dig det, för om du inte kan så skadar det mer än att det är roligt för dig och hästen. För något du inte vill ha är en grisepassare resten av tiden med hästen :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 555
Senast: Raderad medlem 149793
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 958
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och...
2
Svar
21
· Visningar
1 210
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 554
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård