Passera startlinjen

Sv: Passera startlinjen

Men du får väll inte rida över den innan starsignal? På en tävling jag var på blev en ute.s pga det.

men som någon redan nämnt här så får man rida igenom "startpinnarna" hur många gånger man vill innan man fått startsignal med du får inte hoppa det första hindret, gör du det DÅ blir du utesluten.

*kl*

Satt och kollade igenom min filmkamera och hittade då faktiskt från en tävling där man tydligt ser att jag passerar startlinjen både åt "rätt och fel" håll innan jag fått startsignal, och inget händer.

*KL*

Innan ritten börjar, och ritten börjar när du passerar startlinjen åt rätt håll efter att startsignal givits, får du göra ganska mycket. Lägga volter, passera start och mållinjer... Ramla av! Inget av det ger några fel. Fel ger endast bestraffning om de sker under ritten.

Däremot får du inte prova hinder, behandla hästen illa osv innan start, så det finns saker man inte får göra på banan före rittens start också.
Mvh, Lady_S - B-domare i hoppning

KL
Jag vet helt säkert att iallafall i år får du passera starten innan startsignalen. oavsett om du hoppar hinder ett eller ej när du passerar starten efter startsignal går tiden igång och skulle du inte ha svängt upp på hindret än riskerar du tidsfel.

Om du inte har fått startsignal så hnder ingenting. Men om du har det & inte tar det så blir det som ett fel.

Du får rida på startlinjen, men du får inte hoppa ett hinder. Det är som de säger: om du hoppar innan startsignal blir du utesluten.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 980
Senast: fio
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
799
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 391
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2