martha

Trådstartare
Hur gör man om man saknar ett pass till en häst ? Om man vet vem som har passet men människan hävdar att hästen är hennes ( inte sant) men vägrar ge i från sig passet ? Hästen i fråga finns inte ens i den människans närhet. Jag ska skicka en faktura på summan av att ta ut en kopia (1750 inkl moms) men tror knappast att jag får betalt för detta....Passet tillhör ju HÄSTEN och inte hästägaren.
Visserligen är det ju billigt att bara betala passset för att slippa krångel...egentligen ...men kan man kalla detta för stöld ?

Sv: Pass

Ja, hur gör man... Står hon som ägare då eller har hon bara passet? Varför gör man så? Men ett pass är ju en värdehandling, men jag tror inte man får nåt gehör för att anmäla det tyvärr...

Nej hon står inte som ägare och har aldrig gjort det heller.
Dämot har hon försökt att förfalska ett ägarskifte på hästen en gång för 2,5 år sen.

Det är ju lite synd om du måste ta ut en kopia då du inte kan slakta hästen "normalt" så att säga, det kostar ju ca 4500 kr + 1700 för kopian att få hästen slaktad. Det är bara att konstatera att det finns många idioter på denna planet, hoppas det löser sig/Sixten

Ja, ännu ett skäl att inte sälja eller ge bort travare som ridhästar ( Dock har han det jättebra nu hos sin nuvarande "ägare" ).....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 983
Senast: Korven
·
B
Hästmänniskan Ponera följande scenario: Du lämnar ut en häst på foder med påskrivet standardavtal. Det är en prova på innan köp affär där hästen ska...
11 12 13
Svar
243
· Visningar
39 173
Senast: moholmarabs
·
R
Hästmänniskan Hejsan alla! Bukefalos forum har varit mycket till hjälp i mina undersökningar, fast kände ändå att jag var tvungen att bli medlem...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 053
Senast: Casacha
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
38 044
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar