Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har inte funderat så långt än och har ingen aning om var när och hur påsken ser ut. Men har lammstek hemma tex.Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra?
Själv har jag köpt en lammstek och tänker tillaga den enligt ett recept jag hittade i DN för länge sedan. Får se om det blir ett påskägg eller inte.
Ja alltså vårat lamm ligger i frysen sedan i höstas. Odlat 1 mil borr.Lamm ska man ju äta enligt kristen/judisk tradition men egentligen är väl hösten den mest naturliga tiden att äta lamm, de föds väl oftast på våren.
Jag funderar på vad jag ska laga för mat på påskafton när jag får gäster. Är inte sugen på traditionellt påskbord utan vill ha en påsk/vårinspirerad huvudrätt.
Funderar på en potatissallad med skivad ljummen färskpotatis, sparris, sockerärter, rädisor, ägghalvor, kallrökt lax, brynt smör över alltihop och sen små klickar gräddfil och dill på toppen.
Ja herregud där sa du det... GODISDå är godiset viktigare
Ursäkt? Sill åt jag för 14 dagar sedan ägg äter sambon varje dag varannan vecka när han har ledig vecka. Julskinka åt jag häromdagen.Vi har aldrig ätit lamm, däremot känns det som ytterligare en ursäkt för gemene svensk att äta sill och ägg (igen.)
Jag kommer att sätta ut fjädrar i trädgården för att det är trevligt, men annars inte göra eller äta något särskilt.
Det kan man förstås göra om man vill, men det går inte komma ifrån att våra största högtider lider av alla tiders sillhype.Ursäkt? Sill åt jag för 14 dagar sedan ägg äter sambon varje dag varannan vecka när han har ledig vecka. Jag behöver ingen Ursäkt för vad jag äter.
Det är påsk nästa vecka. Det är väl inte långt?Har inte funderat så långt än och har ingen aning om var när och hur påsken ser ut. Men har lammstek hemma tex.
Det är ju långt till påsk.
Det är ju gott.. sill på knäckebröd.Det kan man förstås göra om man vill, men det går inte komma ifrån att våra största högtider lider av alla tiders sillhype.
Jag vet. Men min hjärna är nog typ på vecka 4 eller så.Det är påsk nästa vecka. Det är väl inte långt?
Var det inte så att definitionen på högtid är att då serveras det sill? Om det inte serveras sill, då kallas det istället fest.Det kan man förstås göra om man vill, men det går inte komma ifrån att våra största högtider lider av alla tiders sillhype.
Jag håller inte med. Mer sill till sillälskarna.Det är ju gott.. sill på knäckebröd.
När vi hade påskbuffe i sambons släkt hade vi körv jag gjorde Jansson Karlsson Svensson och Pettersson (dvs olika varianter av potatisgratäng med körv skinka och vanlig) diverse stek köttbullar olika varianter på lax.Jag håller inte med. Mer sill till sillälskarna.
Det är väl mest den enda påskmat jag känner till utöver godis. Jag känner inte något särskilt över påskbordet med andra ord.