Vi har diverse lammdelar men traditionen är vell stek.Vi brukar äta typ samma mat som vid jul och midsommar. Och en massa godis!
Ni som äter lamm till påsk, vilka delar äter ni då?
Har numera hemmaproducerade lammdelar i frysen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har diverse lammdelar men traditionen är vell stek.Vi brukar äta typ samma mat som vid jul och midsommar. Och en massa godis!
Ni som äter lamm till påsk, vilka delar äter ni då?
Har numera hemmaproducerade lammdelar i frysen...
Brukar bli en buffé på påskaftonslördagen. Den är inte så lik jul eller midsommar. Ingen sill. Gärna lamm i någon form. Ägg o pajer o räkor. Och sparris med hollandaise. Annars är det mest ledigheten som firas genom att göra saker ihop.Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra?
Själv har jag köpt en lammstek och tänker tillaga den enligt ett recept jag hittade i DN för länge sedan. Får se om det blir ett påskägg eller inte.
Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra?
Själv har jag köpt en lammstek och tänker tillaga den enligt ett recept jag hittade i DN för länge sedan. Får se om det blir ett påskägg eller inte.
Det är väl påskbord på påskafton och lamm på påskdagen tänker jag. Men vi gör lite hur som beroende på var vi hamnar när Påsk är en favorithögtidHur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra?