Partner gått med i slutet sällskap

Modest

Trådstartare
Min partner gick för en kort tid sen med i ett slutet sällskap. Förvisso nystartat och litet men ändock med de klassiska inslagen av sekretess och hemlighetsmakeri, inbjudningar, osv. Temat är väl ungefär män med jaktintresse.

Vad tänker ni om slutna sällskap? Hur hade ni känt och resonerat om er partner gick med i ett sådant?

Vi har ett halvallvarligt slutet sällskap. En gång om året är det middag och diverse aktiviteter, endast män. Jag tycker det är roligt, och har hand om en hel del förberedelser trots att jag alltså inte får delta sen. Nu har ju jag inte några problem med det eftersom jag är inblandad ändå, men nog hade jag blivit nyfiken på vad det är för sällskap din partner gått med i om jag vore du. Hade inte tagit det så allvarligt utan mer ryckt på axlarna kanske. :D

Min partner gick för en kort tid sen med i ett slutet sällskap. Förvisso nystartat och litet men ändock med de klassiska inslagen av sekretess och hemlighetsmakeri, inbjudningar, osv. Temat är väl ungefär män med jaktintresse.

Vad tänker ni om slutna sällskap? Hur hade ni känt och resonerat om er partner gick med i ett sådant?

Min sambo har ett "slutet" sällskap. De umgås, åker iväg på lite resor mm m sen hur hemligt det är alla ggr vete tusan. Alla är sjukt mc intresserade :D

Tycker det är rätt roligt :)

Så länge ens partner är en vettig människa som tenderar att umgås med vettiga människor skulle jag inte reagerat. Är partnern inte det så skulle jag fundera över varför en ens ska va ihop med hen. Det är ett av många sätt att umgås och träffa nya människor på.
Jag är själv med i ett par mer eller mindre hemliga sällskap, vi är få som tar hårt på hemlighetsbiten även om det som ska vara hemligt får fortsätta vara det. Min partner tycker inte så mycket, eller förresten, hen skulle gärna vilja vara med i ena för att det är så många trevliga människor som är med så hen vill följa med på middagarna och umgås med dom :D

Min man skulle aldrig hålla något hemligt för mig så han skulle förmodligen berätta det mesta och då skulle jag bara tycka att det var trevligt för honom :)

Jag hade tyckt det var kul för honom, varit sjukt nyfiken och ja - sen inte brytt mig så mycket mer, så länge de inte gör olagliga saker liksom.
Tycker ändå det är lite lustigt när vuxna människor har "hemliga klubbar" så som barnen har :p

För det första skulle det med stor säkerhet aldrig inträffa. För det andra skulle mannen aldrig kunna hålla något hemligt för mig under någon längre tid. Jag tycker det känns väldigt lustigt med hemliga sällskap, och det vet jag att han också tycker. Men OM, OM han skulle vilja vara med i något sånt skulle det vara helt OK för mig. Töntigt, ja - därför tror jag inte han vill vara med.

För det första skulle det med stor säkerhet aldrig inträffa. För det andra skulle mannen aldrig kunna hålla något hemligt för mig under någon längre tid. Jag tycker det känns väldigt lustigt med hemliga sällskap, och det vet jag att han också tycker. Men OM, OM han skulle vilja vara med i något sånt skulle det vara helt OK för mig. Töntigt, ja - därför tror jag inte han vill vara med.
Jag tror att KUNNA hålla hemligt är en sak och VILJA det en annan. Hemligheter som man respekterar, tex sekretess pga jobbet är ju lätt att hålla tyst om. Men en hemlig klubb - VARFÖR liksom? :p Jag känner ingen respekt alls för det.

Mina föräldrar är med i ett. Inte så blodigt och allvarligt men ändå rätt gammaldags. Så vitt jag vet träffar de människor av samma intresse och det är väl trevligt för dom. Mamma och pappa är vettiga människor så jag räknar med att de inte hittar på något tokigt.

• Gilla
Reactions: Sar
Jag hade inte brytt mig mer eller mindre än om det hade varit en vanlig förening, typ whiskyklubb. Min pappa är med i Odd Fellows och barnen tycker det är tjusigt när morfar är utklädd till kung. Jag tänker att de gamla karlarna i föreningen behållit barnasinnet och fortfarande leker...:D

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 879
Senast: monster1
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 832
Senast: Imna
·
Relationer Varning för långt och vimsigt inlägg, måste bara få skriva av mig, kände jag. Jag lever i en relation sedan två och ett halvt år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 984
Senast: Vallmo
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka