Seabaz

Trådstartare
Jag undrar vad som krävs för att ställa upp i partbred klass?

Att hästen ska vara 50% av arrangerande rasförenings ras förstår jag. Men den andra hälften; får den vara vilken ras somhelst och ska man ha stamtavla x antal led bakåt på den delen också?

Sv: Partbred

Jag undrar vad som krävs för att ställa upp i partbred klass?

Att hästen ska vara 50% av arrangerande rasförenings ras förstår jag. Men den andra hälften; får den vara vilken ras somhelst och ska man ha stamtavla x antal led bakåt på den delen också?
Welsh och Arab Partbred behöver endast innehålla 12,5% welsh respektive arabblod för att kunna registreras och ställa ut som partbred. Man räknar bara sammanlagda summa i stammen, lätt som plätt. Du kan alltså ha en welsh partbred som är 12,5 % welsh och 87,5% ardenner ,nordsvensk, tinker you name it, och du har en welsh partbred. Partbred är ett register, ingen stambok som en del tror.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: ildiko
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 519
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 914
Senast: mamman
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 478
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka