Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till slut; Man tappar i princip all trovärdighet man någonsin haft om man konsekvent använder talspråk i skrift och dessutom grammatiskt horribelt, det är för mig och många andra helt omöjligt att respektera en människa som inte kan uttrycka sig ordentligt i skrift.
Jag har gått som figurant nu i 6år o känner mig helt klart färdig som IPO figurant för tävling bara jag får ordning på handen o min kondition igen men har ingen större intresse o gå på prov men kan alltid vara bra o kunna inför prov o kunna gå tävlings mässigt. varit och tittat både på VM, Bündessieger , SM i både IPO och BHP och svenskskydd sett massor med olika figuranter o ser väl med egna ögon vad både hunden o förarna gillar. Finns ju massor som aldrig hållt i en ärm o bara tävlat som vet exakt vad dom vill ha för typ av figurant.Så vad är problemet???
Jag jobbar både med svensk skydd och IPO men ibland är det uppehåll med svensk skyddet o bara kör IPO figurerandet.Dels för mina egna går i det o tiden o hålla på med bägge räcker helt enkelt inte till.
Att du inte vet vad du pratar om är en sak o det får stå för dig. Jag vet vad jag vill ha i en figgarbete helt klart. Åker inte på prov där jag vet det är en dålig figurant ex.
Sen finns det ju folk i kring mig som alltid stöttat mig finns några stycken som är duktiga internationellt som stöttar mig otroligt tror inte dom skulle det om jag inte hade nån talang alls. Jag har som sagt bara hållt på med skydd i 6år men det är nästan varje dag så nåt har jag lärt mig det kan jag garantera.
Har du ingenting alls att säga om att jag överbevisat dig om att din utdömning av årets SM är felaktig? Ingenting alls?
Har du ingenting alls att säga om att jag överbevisat dig om att din utdömning av årets SM är felaktig? Ingenting alls?
Amen!
Jag kan bara svara för vänner och bekanta som både tävlar och har sina hundar i tjänst. De är människor och har väl all rätt till att få bli nervösa?
Och givet känner hundarna skillnad på matten/hussen på tävlingen och kanske inte vill släppa, tjuvar osv. Det är bara att kolla på min hane, när det är tävling beter han sig som ett svin. Och på träning eller träningstävling (när jag inte är nervös) sköter han sig!
Det som skulle vara riktigt intressant att se nu är dessa hundar som var särskilt olydiga på tävlingen ute i tjänst. Hur de fungerar, om de fungerar och på vilket sätt de fungerar...
Det är konstigt hur man tänker och funderar efter de erfarenheter man har. Själv har jag sett många bra tjänstehundar som tar för sig som fan på tävlingsplanen för att matte/husse inte är som vanligt. Som vägrar släppa ärmen, som tjuvar osv.
Och som i tjänst är klockrena. Så jo, jag tror man kan skylla en del på nerver men kanske inte allt.
Jag skrattar ihjäl mig; Piru, vilken tur att du hittat SM-sidan du också och berömmer de tre ekipagen på pallen![]()
Återigen, jag ursäktar verkligen inte dålig lydnad men jag opponerar mig mot att människor som uppenbarligen inte är kvalificerade att avgöra detta sitter och sågar den samlade polishundkåren vid fotknölarna.
Anpassningen tar ett tag och hundarna hinner aldrig anpassa sig eftersom en tävling varar så länge. Jag kan sätta ganska mycket pengar på att om en hund togs ur tjänst och fortsatte träna så skulle den prestera betydligt bättre på tävling allteftersom tiden gick och hunden kunde anpassa sig till den nya definitionen av "skarpt läge" som då är = tävling.
Föraren har ju för fasiken uniform på vid tävling, då är det väl inte så konstigt om hunden går igång för mycket? Hunden har ju med hela sin träning fått lära sig att när föraren tar på sig uniformen så är det jobb som gäller, alltså full anspänning.
Jag är inte intresserad av att veta vilka hundar i detta avlånga land som du tycker är bra eller dåliga. Men jag vet att det finns flera personer bakom dessa hundar som säkert inte blir så lyckliga över att någon sitter och sågar deras hundar på ett forum.
Visa respekt!!