Parodiernas SM i karlstad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Parodiernas SM i karlstad

Du tycker inte att du säger mot dig själv lite här? Först skriver du att hunden inte hinner anpassa sig till att det är tävling och därmed presterar sämre/ annorlunda. Sen skriver du att hunden tror att det är jobb på gång för att uniformen är på?

jisses vad klockrent kunde inte sagt det bättre själv. :bow::bow:

Du tycker inte att du säger mot dig själv lite här? Först skriver du att hunden inte hinner anpassa sig till att det är tävling och därmed presterar sämre/ annorlunda. Sen skriver du att hunden tror att det är jobb på gång för att uniformen är på?

jenny_stridh skrev:
Anpassningen tar ett tag och hundarna hinner aldrig anpassa sig eftersom en tävling varar så länge. Jag kan sätta ganska mycket pengar på att om en hund togs ur tjänst och fortsatte träna så skulle den prestera betydligt bättre på tävling allteftersom tiden gick och hunden kunde anpassa sig till den nya definitionen av "skarpt läge" som då är = tävling.

jenny_stridh skrev:
Föraren har ju för fasiken uniform på vid tävling, då är det väl inte så konstigt om hunden går igång för mycket? Hunden har ju med hela sin träning fått lära sig att när föraren tar på sig uniformen så är det jobb som gäller, alltså full anspänning.

Var i detta är motsägelsen?:confused:

/LillaMy som antagligen sovit alldeles för lite mellan sina pass

Senast ändrad:

/LillaMy som antagligen sovit alldeles för lite mellan sina pass

Det finns ingen, det jag säger är ju att hunden kan bli eller är övertänd och just därför presterar tävlingsmässigt sämre. Det är bara Krasux och Piru som inte fattar. ;) Du har alltså fattat bättre trots att du inte sovit.

Vi har ju åsiktsfrihet i Sverige så du får ju tycka och tänka precis som du vill.

MEN snälla kan du inte lämna hundarnas namn utanför:mad:!!!!!!!!!!

Jag är inte intresserad av att veta vilka hundar i detta avlånga land som du tycker är bra eller dåliga. Men jag vet att det finns flera personer bakom dessa hundar som säkert inte blir så lyckliga över att någon sitter och sågar deras hundar på ett forum.

Visa respekt!!

Jag håller med, jag hade ALDRIG nämnt hunden vid namn om det inte gjorts tidigare. Jag tittade ju ingående på resultaten på SM fr.o.m 2003 och fram till 2005 så listades ju inte förarnamnen enligt PUL, men sen görs det. Jag tycker inte heller att det är riktigt att publicera förarnas namn.
Jag tror också att Piru mest skjutit sig själv i foten när hon har hängt ut dessa hundar, man bör som sagt ha torrt på fötterna om man ska ha åsikter. Jag tror inte att uttalandena imponerat på bruksvärlden i allmänhet heller.

/

Som jag uppfattar det, är att hon skriver i det tidigare inlägget att det tar ett tag för tjänstehundar att anpassa sig på tävling, eftersom de både arbetar i tjänst samt tävlas = sämre resultat

Sen har föraren "uniform" även på tävling och då har hunden full anspänning, eftersom den vet vad det betyder, den är i jobb = bra resultat.

Därav motsägelsen. Min tolkning dock, Krasux kanske tänkte annorlunda.

Som jag uppfattar det, är att hon skriver i det tidigare inlägget att det tar ett tag för tjänstehundar att anpassa sig på tävling, eftersom de både arbetar i tjänst samt tävlas = sämre resultat

Sen har föraren "uniform" även på tävling och då har hunden full anspänning, eftersom den vet vad det betyder, den är i jobb = bra resultat.

Därav motsägelsen. Min tolkning dock, Krasux kanske tänkte annorlunda.

Nej exakt så hon tänkte o det stämmer ju gott men varken Jeeves eller Jenny_stridh har tillräckligt med hjärnceller för o begripa nåt så enkelt.

Jag håller med, jag hade ALDRIG nämnt hunden vid namn om det inte gjorts tidigare. Jag tittade ju ingående på resultaten på SM fr.o.m 2003 och fram till 2005 så listades ju inte förarnamnen enligt PUL, men sen görs det. Jag tycker inte heller att det är riktigt att publicera förarnas namn.
Jag tror också att Piru mest skjutit sig själv i foten när hon har hängt ut dessa hundar, man bör som sagt ha torrt på fötterna om man ska ha åsikter. Jag tror inte att uttalandena imponerat på bruksvärlden i allmänhet heller.

hahahah infon jag om hundarna o.s.v. finns ju lite varstans o inhämta behöver man ju inte vara ett geni för o hitta direkt.
inte direkt hemlig stämplad information jag gav ut även om Druttens hundförare skulle önskat det vore gömt o glömt :laugh:

inte skjutit mig i foten på nåt vis bryr mig inte om vad bruksvärlden tycker om mina uttalanden de får väl ringa så kan jag säga vad jag tycker till dom personligen om nån känner sig träffad står för vart enda ord jag sagt.

fast här pratar vi ju polis SM där förarna till skillnad från "vanliga" tävlingar har uniform.. så jag förstår faktiskt fortfarande inte:confused::o

fast här pratar vi ju polis SM där förarna till skillnad från "vanliga" tävlingar har uniform.. så jag förstår faktiskt fortfarande inte:confused::o

Jenny stridh säger ju att det var ju bättre ordning o reda på hundarna i tjänst o de förknippar uniformen med arbete borde de rimligtvis inte varit så pass olydiga som de var många av dom på SMet.

fast här pratar vi ju polis SM där förarna till skillnad från "vanliga" tävlingar har uniform..

ja? Jag förstår inte vad det är du inte förstår av det jag skrev? Eftersom det, enligt Jenny skulle ta längre tid för tjänstehundar att anpassa sig till tävling så skulle det inte vara så konstigt att resultaten där skulle vara sämre. Sen vet tydligen hundarna vad som väntas då uniformen är på och de har full anspänning = bättre resultat. Jag får inte ihop det :)

ja? Jag förstår inte vad det är du inte förstår av det jag skrev? Eftersom det, enligt Jenny skulle ta längre tid för tjänstehundar att anpassa sig till tävling så skulle det inte vara så konstigt att resultaten där skulle vara sämre. Sen vet tydligen hundarna vad som väntas då uniformen är på och de har full anspänning = bättre resultat. Jag får inte ihop det :)

Klockrent den som missförstår det du skrev nu vill inte förstå i såna fall...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

M
Övr. Hund Sådärja, nu var man tillbaka efter en helgs SM-tävlande (Räddningshunds-SM), och jag kan inte annat än vara nöjd med min lilla torped...
2
Svar
26
· Visningar
2 463
Senast: mango
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka