Parning med två hanar på samma löp?

Varför gör det extremt ont? Räcker det inte med ett vanligt blodprov?

Det kanske är olika på storleksskillnad? Små sheltievalpar är väldigt ledsna när man tar blodprov har jag erfarit. Så det är inte något jag skulle göra frivilligt. Det är inte alls samma som när man chipmärker enligt vad jag upplevt.

Jag har i och for sig rottisar, men aven som sma valpar har de inte ens markt ett blodprov ... daremot gillade inte "lillan" att fa chipet sarskilt mycket.

Det är ju oftast inte sticket som är problemet vid blodprovstagning av valpar, särskilt mycket små, utan det är grejen att de måste vara stilla och blir fasthållna som oftast är det dom tycker är jobbigast.

Särskilt valpar som inte är vana och inte har blivit hanterade så mycket.

Det är ju oftast inte sticket som är problemet vid blodprovstagning av valpar, särskilt mycket små, utan det är grejen att de måste vara stilla och blir fasthållna som oftast är det dom tycker är jobbigast.

Särskilt valpar som inte är vana och inte har blivit hanterade så mycket.
Det håller jag med om. Det är ofta hanteringen i sig mer än sticket som de reagerar på.

Det lär nog inte göra mer ont på en valp än på en människa. Klart det sticker till, men det är fort över. Titta bara hur småbarn ofta reagerar när dem ska sprutas. Det skriks och gråts mycket för "ingenting".

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 368
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 840
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Har en bekant till mig som nyligen fått en kull pinschervalpar. Föräldrarna är renrasiga men ej undersökta (tex. röntgen osv) och inte...
Svar
14
· Visningar
1 934
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Ska försöka göra en lång historia kort. Av en slump kom jag i kontakt med en tjej som behöver hundvakt. Jag tänkte vid tillfället att...
2
Svar
23
· Visningar
4 481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka