Paradise Hotel

Sv: Paradise Hotel

Och när alla höll på att säga "på riktigt" hela jävla tiden i alla meningar typ så fort de tyckte något.:wtf:

KL

Jag gillar egentligen Niclas men jag tyckte han kändes så sliskig med hans ordval om varför Aina skulle välja honom så jag tyckte det var skönt att han åkte.

Det känns lite som Aina och Tobbe kommer vinna eftersom de har podcasten ihop.:p Spännande är det iallafall :)

Haha! Jag skulle tro att dom är i ett helt annat hus, Paradise Hotel är nog mer ett koncept än ett riktigt hotel!

Delvis KL, men jag måste bara skriva lite om mina reflektioner efter att ha sett halva den filmen, inte om PH utan samhället i allmänhet mest.

Jag kunde inte kolla klart. Jag blev så jäkla illa berörd i de fallen när en man slog en tjej. Speciellt när det var i princip obefogat. Det var speciellt något klipp i någon studio som fick mig att få fysiskt ont i magen. Varje gång jag ser en man bruka våld mot en kvinna är det en serie som flashar förbi, först är det hon kvinnan som blev skjuten av sitt ex på gårdsplanen inför deras två barn, vetskapen om att så jäkla många kvinnor varje dag i Sverige lever i ett terrorvälde med den man som säger sig älska dem, och Hagamannen och den skräck han utsatte alla sina offer och övriga som rörde sig utomhus under den perioden för.

Ett slag från en man mot en kvinna är inte bara det fysiska slaget från den mannen till den kvinnan, alla ovanstående händelser finns också med i det slaget. Plus att iaf jag när jag blir utsatt för något återupplever allt innan, även små saker som män som tar sig rätten att ta på mig på tuben eller vad det nu är, allt kommer liksom tillbaka vid ett nytt övertramp, och lite samma känsla får jag när jag ser en kvinna utsättas av en man, det är som att jag återupplever hjälpslösheten jag kände den där gången när jag var 16 och inte visste vad jag skulle göra.

Nu kommer jag att låta hemsk och elak, men det är inte samma sak när en man blir misshandlad eller när en kvinna blir misshandlad av en annan kvinna, för den individen är det såklart ingen skillnad i det akuta skedet, men varje gång en man misshandlar en kvinna är det liksom ytterligare en som säger att det är ok.

Alltså, jag vet inte vad jag vill säga egentligen, bara något jag funderat lite över sedan jag såg filmen.

btw - förra avsnittet. Jag blev förvånad över att Niklas använde ordet krokodiltårar korret. :angel: :D

Är jag den enda som fortfarande kollar? :angel:

1. Inte förvånad över Jeppe.
2. Varför sitter Aina och jiddrar om att Jeppe är "en bra spelare". Han är en rövhatt som efter att han blåste paow har bränt sina chanser att vinna, inte en suck att den som står med honom kommer att vinna.
3. Han kommer att välja Aina.

Jag tittar men är så trött på att skriva att Jeppe är den vidrigaste människan jag någonsin sett om & om igen.. Blir ju bara värre och värre! Hur hemsk kan en människa vara.. :wtf:

Nu vill jag se dagens avsnitt och festen som verkar spåra helt & hållet, såg ut som att Emelie slog Niklas te.x.? Haha det här kan bli intressant. :p

Jodå, jag tittar! Följer det hela slaviskt! :D

Så jävla trött på Jeppe. Vill bara att det ska vara slut nu så man slipper se honom :p

Jag sitter som klistrad mån-ons jag med...Skäms över att erkänna det:o
Håller med om att Jeppe är ett vidrigt jävla as, även om han gör "bra tv". Han är riktigt otäck tycker jag, och det är synd att många manliga tittare tycker att han är "kung". Han är en respektlös kvinnoförnedrare som borde ha kastats ut för länge sen (hotade att spöa skiten ur Tobias tex). Mår illa av tanken på att han citat:"Kommer få high fives på götgatan och knulla en massa brudar" :yuck:

Aina verkar rätt snäll och försöker spela spelet, men hon känns lite naiv så jag tvivlar på att hon får en spänn av den hon står med (tippar på att Jeppe-äcklet väljer henne).

Anja har varit intetsägande och tråkig, och otroligt svartsjuk när Samir har pratat med andra tjejer. Men det kvittar egentligen vilken tjej som står sist, så länge inte Jeppe vinner.

Tobias är nog inte bi för fem öre. Gillar honom men det känns ju som att det borde vara fler gaykillar med i så fall för att han inte passivt ska kunna glida med i programmet med sina tjejbästisar. Kvällens avsnitt gjorde dessutom att han sjönk i mina ögon, när han desperat försökte smöra för Jeppe för att rädda sitt eget skinn.

Samir tycker jag faktiskt bäst om. Lite korkad, men verkar snäll och lojal. Gör bra tv tack vare sina kommentarer, men det hade varit roligare att se honom utan Anja i några veckor.

Så...det var min syn på det hela :D

Det kanske blir någon twist där någon av de gamla deltagarna byts in mot en finalist, but who knows?

KL

Älskar Jeppes ickebefintliga slutledningsförmåga. Han väljer bort Paow för att komma direkt till final, men inser inte för sitt liv att inte en själ (förutom någon ur Grabbarna Grus-gänget kanske) kommer att rösta på honom och hans eventuella partner. Så om det inte blir några fler twistar (vilket jag inte ens själv tror på) och Jeppe väljer Aina: Grattis Samir och Anja ^^

Det laggade när jag skulle se nu, var det nån mer än Paow som åkte ur igår?

Fast om Jeppe-äcklet väljer Aina skulle det inte förvåna mig om de som par får röster och vinner ändå, bara för att de andra gillar Aina.:banghead:

Förresten tyckte jag det lät kul när Jeppe förklarade vad han skulle göra med pengarna om han vann. Festa och slippa jobba på 2-3 år:meh:. I så fall får han nog leva ganska snålt, speciellt om han festar upp mesta delen av pengarna. Han kommer göra slut på dem på mindre än ett år tror jag.

Ja det tänkte jag också på! 250 papp är ingenting. Vad kan det bli kvar när det är skattat, 150? Det är lite drygt tio i månaden räknat på ETT år, lycka till att leva och festa på det.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 711
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
2
Svar
25
· Visningar
1 652
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 919
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar