Pappor får inte följa med på ultraljudet!

Sv: Pappor får inte följa med på ultraljudet!

Men du verkar förtfarande inte förstå problemet.
Det är inte på individnivå.
Den enskilda individen blir inte sjukare.

Problemet är att ALLA är sjuka på en gång så att ingen kan ta hand om det som måste tas hand om.
T.ex. de som är jättesjuka eller de sjuka barnen.

Jag upprepar:
Kan du verkligen inte se vad som skulle hända på ett sjukhus om alla respiratorer är upptagna och all vårdpersonal sjuk på en gång?
Det är vad en Pandemi är.

Det är inte "Svininfluensan" i sig själv som är det farliga utan Pandemi-delen med det hela.

Äntligen någon som förstår vad problemet egentligen är.

Om hela vårapparaten kollapsar i samtidig influensa så kommer många att dö.
Och det är det farliga i det hela.

Äntligen någon som förstår vad problemet egentligen är.

Om hela vårapparaten kollapsar i samtidig influensa så kommer många att dö.
Och det är det farliga i det hela.

Precis så är det.
Några av de få som hittills drabbats svårt av influensan har varit tvungna att ligga i specialrespirator, en svensk hittills. I Sverige har vi bara sju stycken specialrespiratorer (eller var det fem kanske?).
Insjuknar många i influensan samtidigt (minst 500 000 svenskar enligt publicerade beräkningar) kan man gissa att antalet svenskar som behöver avancerad vård kan bli ganska många.

En person som aldrig sett en häst förut kan ju ge dem mat om det är så. Det är ju bara att kasta åt dem några kakor hö tills man kommer hem/läget är under kontroll.

Sådu menar att risken för att jag som gravid blir smittad av svininfluensan är typ obefintlig när jag går igenom hela arlanda. För det är ingen direkt närkontakt.
Vad tusan gör sköterskorna med er när ni gör UL? :confused: De som gjort UL på mig har skakat hand. Någon tungkyss gav hon inte maken vad jag kunde se i alla fall.

I Uppsala ligger UL mottagningen på samma ställe som BB. In genom dörren och direkt till vänster alla rum för nyförlösta och till höger några rum där de gör UL.

KL
På Danderyd har de periodvis besöksförbud på BB avdelningarna.
Det jag syftar på att allt är så överdrivet? Varför förbjuds inte pappor/anhöriga på sjukhusen när det är influensa tider? Den influensan kan var minst lika farlig.

Själv är jag inne på min 3e sjuksrivningsvecka pga svininfluensan. Första veckan var jag sängliggandes men de 2 sista har jag gått med sprängande huvudvärk och får inte gå tillbaka till jobbet ännu.

Ingen annan i familjen är sjuka, dock så är det några i min direkta närhet som insjuknat.

Hade jag varit gravid så hade jag lämnat maken hemma utan eftertanke idagsläget, om det bara gällde ett UL. När jag tänker efter så har jag lämnat maken hemma vid 4 av 8 uljud redan :p Ser de något på uljudet så kan jag garantera att de ringet dit pappan och man får stor stöttning av personalen under tiden, det vet jag av egen erfarenhet då jag var med om den mindre trevliga upplevelsen mellan barn 2 o 3.:cry:

Så du menar om ditt barn skadade sig och måste åka akut så är det okey om din partner åker dit själv med barnet och du fortsätter med det du håller på med och du mår bra av det?

Jag skulle aldrig fixa det.

Det dar blir nog lattare/mer forstaeligt for dig att hantera nar du har mer an ett barn. Nar man har fler an ett barn sa maste man ibland dela pa sig, det ar inget konstigt med det. T.ex. sa var det maken som akte ambulans med Amber mitt i natten nar hon hade misstankt hjarnhinneinflammation och jag stannade hemma med Chloe. Jag t.o.m. gick och lade mig och sov for det fanns ju inte sa mkt att gora utom att vanta pa information och samla krafter for att kunna vara pa topp nar det behovdes.

Och vad galler ul - jag tycker nog att mamman kan ga sjalv, det ar val inte hela varlden? Maken foljde inte med pa alla ul som jag gjorde (12 st om jag minns ratt) och rent teoretiskt hade de ju kunnat hitta fel narsomhelst.

Jag förstår dock varför man inte vill gå själv på UL, jag hade inte fixat att gå själv ( då gjorde vi iof en organscreening ).

Men som skrivet: Om beslutet är taget av sjukhuset ifråga så finns det väl en anledning till beslutet, sjukhus tar inte beslut för att på något sätt jäklas med gravida :/

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 780
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 504
Senast: Gunnar
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
Gravid - 1år Borde kanske ha skaffat ett anonymt nick men jag hoppas att ingen klandrar mig för mitt bekymmer nu. Det är såhär: jag har lyckats...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 943
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar