Sv: Pappor får inte följa med på ultraljudet!
Men hur stor är chansen? Jag kan lika gärna dö av vanliga influensan, barnet kan dö av vanliga influensan osv osv.
Det jag syftar på att allt är så överdrivet? Varför förbjuds inte pappor/anhöriga på sjukhusen när det är influensa tider? Den influensan kan var minst lika farlig.
Självklart skulle varken jag eller min sambo gå om vi var sjuka. MEN som någon skrev, den behöver inte visa symptom. Men mamman kan lika gärna vara bäraren som pappan.
Om mitt barn dör i magen pga svininfluensan, vem ska jag skylla på? Mamman, pappan, läkaren, samhället, grannen, svärmor osvosv? Jag kan aldrig säga säkert var eller när jag vart smittad, då kan jag inte heller anklaga någon.
Alla som är rädd för det borde kanske inte vistas på sjukhus, större samlingar och stanna hemma.
det finns inga garantier i världen, chansen är större att jag går utanför dörren och blir påkörd, krockar påvägen till jobbet osvosv.
Min bästa kompis/arbetskamrat fick svininfluensan, jag hade varit hemma hos henne samma dag som det bröt ut. Inte var jag orolig för det, hon mådde bra en vecka efter var hon åter på jobbet.
Jag vill ha min sambo på ultraljudet av samma anledning som jag vill ha han på förlossningen. Han är lika delaktig som jag är, även fast jag bär barnet. Jag vill att han ska finnas där och stötta om det skulle visa sig vara något fel. Jag vill inte vidare berätta den saken till honom.
Inte_ung
Hur menar du med försiktig? Hur försiktiga ska vi vara? Hur ska vi bära oss åt för att inte sprida det? Det finns INGA garantier, ska alla vara så rädda för det så kan vi lika gärna isolera oss och inte gå utanför dörren.
Jag förstår att man inte vill ha lunginflammation eller vad man nu får, MEN vart går gränsen? Hur mycket kan man begära av andra människor, mer än att hoppas att dom håller god hygien och stannar hemma när dom är sjuk?
Hur kan vi förutspå att det blir ett stor utbrott? Det kan lika gärna avta och bli en helt vanlig influensa utan större "problem".
Men varför har inte andra sjukhus som tom är större valt att göra samma sak? Som jag skrev så dom läkare jag pratat med (relativit många) anser att det är förstorat och det är inte alls så farligt som det påstås.
Varför inte stänga tunnelbanor/tåg/flygplatser där många människor vistas och där stor spridning kan ske.
Vaccinet som kommer att komma är inte beprövat speciellt mycket, det är verkligen ett akut vaccin som tagits fram. Chansen är nog större att det blir problem om man som gravid tar det vaccinet än att drabbas av svininfluensan. Drabbas du av svininfluensan så bildar du antikroppar mot den. Fortsätter vi ta fram vaccin mot alla sjukdomar så kommer bakterier osv bli resistenta mot dom och resultatet blir att vi blir sjuka. Jag har personligen aldrig vaccinerat mig mot influensa mm. Sen ahr jag aldrig drabbats av influensan heller trots att jag inte har något vaccin.
Nä håll god hygien och stanna hemma när ni är sjuk så är chansen liten.